Online vragenlijst gericht op persoonlijkheidsaspecten die relevant zijn voor de werksituatie met 197 items en 25 schalen die zijn verdeeld over de volgende vijf factoren:Invloed: bestaat uit de schalen Status (7 items), Dominantie (8 items),...
Online vragenlijst gericht op persoonlijkheidsaspecten die relevant zijn voor de werksituatie met 276 items en 25 schalen die zijn verdeeld over de volgende vijf factoren:- Invloed: bestaat uit de schalen Status (10 items), Dominantie (12...
Vragenlijst/observatielijst met 26 items gericht op de sociale competentie van leerlingen in de context van school. Sociale competentie wordt gedefinieerd als het adequaat kunnen en willen handelen in sociale situaties. Kennis, vaardigheden en...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Test met 6 subtests: Regel-wisseltest, Actie-plantest, Sleutel-zoektest, Dierentuin-plattegrondtest, Temporele-schattingtest, Vereenvoudigde Zes-elemententest. Bij de test hoort de DEX vragenlijst met 20 items m.b.t. emotionele en...
Test met 12 items die een positieve of negatieve gebeurtenis aan de orde stellen waarbij gevraagd wordt op een zevenpuntsschaal de voornaamste oorzaak ervan te beschrijven: "ligt geheel bij anderen of omstandigheden" tot "ligt geheel bij...
Vragenlijst met 37 items: 34 met a priori stressvol geachte gebeurtenissen en 3 met a priori positieve gebeurtenissen. De primaire opvoeder (ouder/verzorger) vult zelfstandig de VMG in en geeft aan of en wanneer de gebeurtenis is voor gekomen en...
De vragenlijst is gebaseerd op de Sociale Leertheorie van Rotter en bestaat uit zeven sets subschalen (sets van 5 tot 21 items): 1. Psychosexuele stimuli, 2. Attractie tot huwelijk/ relatie, 3. Engsexuele motivatie, 4. Beleving, 5. Gedrag, 6....
Vragenlijst gebaseerd op de Patient Request Form van Lazare e.a., 1972, met 61 items. De cliënt beantwoordt de wensen of hulpvragen op een driepuntsschaal van ‘helemaal niet' tot ‘dit is precies wat ik wil'. De HVL omvat zes schalen: 1....
Schaal die het effect van elke vorm van gespreks- of gedragstherapie zichtbaar wil maken. Hiertoe wordt bij elke therapiezitting de cliënt een kaart voorgelegd met acht soorten gevoelens waarvan hij op een vijfpuntsschaal (van ‘bijna...