Test voor taalproductie bestaand uit vijf onderdelen:- Test voor Woordontwikkeling (WO) met 70 items: meet de ontwikkeling van de actieve woordenschat door het ontlokken van woorden met behulp van afbeeldingen.- Test voor Zinsontwikkeling (ZO)...
Vragenlijst bestaande uit 25 positief geformuleerde stellingen. Aangegeven moet worden in welke mate de persoon het eens of oneens is met de stelling. Er zijn vier antwoordmogelijkheden: ‘helemaal oneens', ‘gedeeltelijk oneens', ‘gedeeltelijk...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Bij traumaslachtoffers ontwikkelde vragenlijst met 22 items die afgeleid zijn van de DSM-IV criteria voor PTSS.Cliënt moet op een vierpuntsschaal van 'geheel niet' tot 'zeer veel' aangeven in welke mate bepaalde klachten gedurende de afgelopen...
Test met 6 subtests: Regel-wisseltest, Actie-plantest, Sleutel-zoektest, Dierentuin-plattegrondtest, Temporele-schattingtest, Vereenvoudigde Zes-elemententest. Bij de test hoort de DEX vragenlijst met 20 items m.b.t. emotionele en...
Zelfbeoordelingsvragenlijst met 17 items verdeeld over de onderdelen Herbeleven, Vermijden en Hyperactivatie. Van drie mogelijkheden moet het over de laatste vier weken meest passende antwoord aangekruist worden.Elk item correspondeert met één...
De vragenlijst is gebaseerd op de Sociale Leertheorie van Rotter en bestaat uit zeven sets subschalen (sets van 5 tot 21 items): 1. Psychosexuele stimuli, 2. Attractie tot huwelijk/ relatie, 3. Engsexuele motivatie, 4. Beleving, 5. Gedrag, 6....
Op basis van statistische en inhoudsanalyses werden de meest representatieve items uit de DVK geselecteerd. De formulering van de items kreeg een algemeen karakter. Ook bij deze vragenlijst moeten de resulterende negen items met ‘waar' of ‘niet...
De test bestaat uit een formulier waarop het kind een volledige persoon moet tekenen. Uitgaande van het werk van Hammer en Machover zijn door Koppitz 30 emotionele indicatoren ontwikkeld die betrekking hebben op de kwaliteit van de tekening,...
Het begeleidingsinstrument bestaat uit 105 items, waarvan er ongeveer 25 per kind worden gescoord. Er worden gedragingen gemeten die aansluiten bij het alledaagse gedragspatroon van kinderen. Sommige items kunnen op mededeling van de ouders of...