Vragenlijst die bestaat uit 22 schalen; 11 schalen voor ‘Behoeften’ en 11 schalen voor ‘Rollen’. De schalen kunnen worden ingedeeld in zeven factoren: ‘Impact & Gedrevenheid’, ‘Organisatie & Structuur’, ‘Ideeën & Verandering’,...
Test bestaande uit 9 subtests en 2 vragenlijsten:- Zinnen Begrijpen (ZB): een plaatje aanwijzen dat de aangeboden zin weergeeft.- Woordstructuur (WS): een zin aanvullen met de gevraagde woordvorm.- Actieve Woordenschat (AW): een ding, persoon of...
Vragenlijst bestaand uit zeven factoren en 20 schalen. De zeven factoren zijn: Leiderschap, Werkoriëntatie, Oriëntatie op verandering, Sociale oriëntatie, Werktempo, Inschikkelijkheid en Prestatie oriëntatie. Er is een ipsatieve versie, de...
Methode bestaande uit twee oefenitems en zes scenario's. Een scenario is een alledaagse communicatieve setting, bestaande uit drie opeenvolgende situaties (items). Elk item bestaat uit een tekening van de situatie en een tekst die auditief wordt...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
De test bestaat uit de parallelversies 1 en 2. Elke versie heeft twee boodschappenlijsten A en B met 16 artikelen die door patiënt onthouden moeten worden, en een Recognitielijst met 44 items. Beide lijsten zijn op cassetteband ingesproken. Na...
Test met 6 subtests: Regel-wisseltest, Actie-plantest, Sleutel-zoektest, Dierentuin-plattegrondtest, Temporele-schattingtest, Vereenvoudigde Zes-elemententest. Bij de test hoort de DEX vragenlijst met 20 items m.b.t. emotionele en...
De vragenlijst is gebaseerd op de Sociale Leertheorie van Rotter en bestaat uit zeven sets subschalen (sets van 5 tot 21 items): 1. Psychosexuele stimuli, 2. Attractie tot huwelijk/ relatie, 3. Engsexuele motivatie, 4. Beleving, 5. Gedrag, 6....
Test met 20 items die scenario's van alledaagse situaties weergeven uit het openbare leven (b.v. de dokter bellen voor een afspraak, bezoek aan de schoenmaker e.d.). De onderzoeker geeft een mondelinge standaardbeschrijving van de situatie, de...
Deze methode bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel omvat het genereren van (meest 20 of meer) waardengebieden aan de hand van een standaard set vragen. Intensieve interactie is vereist tussen testleider en cliënt. In het tweede gedeelte...