Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar één van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Het CIO is een observatielijst waarbij zes subschalen worden onderscheiden:1. Condities (CO) (21 items),2. Vormen (VM) (25 items),3. Functies (FN) (10 items),4. Communicatieve regels (CR) (16 items),5. Matchen en Benoemen (MB) (30 items),6....
Online af te nemen vragenlijst waarmee werkgerelateerde drijfveren van volwassen personen in kaart worden gebracht. Aan deze vragenlijst liggen 12 drijfveren ten grondslag:- Aanzien: het streven naar een positie die indruk maakt op anderen (7...
Testbatterij die bestaat uit een reeks neuropsychologische subtests, die in verschillende combinaties kunnen worden gebruikt voor verschillende doeleinden. De subtests zijn in te delen in zes neuropsychologische domeinen:- Aandacht en executieve...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Test met 6 subtests: Regel-wisseltest, Actie-plantest, Sleutel-zoektest, Dierentuin-plattegrondtest, Temporele-schattingtest, Vereenvoudigde Zes-elemententest. Bij de test hoort de DEX vragenlijst met 20 items m.b.t. emotionele en...
De vragenlijst is gebaseerd op de Sociale Leertheorie van Rotter en bestaat uit zeven sets subschalen (sets van 5 tot 21 items): 1. Psychosexuele stimuli, 2. Attractie tot huwelijk/ relatie, 3. Engsexuele motivatie, 4. Beleving, 5. Gedrag, 6....
Begeleidingsinstrument bestaand uit zes kaarten die elk aan de hand van één vraag met vijf antwoordmogelijkheden één dimensie van gezondheid meten:Lichamelijke fitheid, Gemoedstoestand, Dagelijks bezigheden, Sociale activiteiten, Veranderingen...
Vragenlijst gebaseerd op de Patient Request Form van Lazare e.a., 1972, met 61 items. De cliënt beantwoordt de wensen of hulpvragen op een driepuntsschaal van ‘helemaal niet' tot ‘dit is precies wat ik wil'. De HVL omvat zes schalen: 1....