Schooltoets met een afnamemoment in het midden en aan het einde van het schooljaar. Voor elk afnamemoment zijn er drie toetsmodules, Start, Vervolg 1 en Vervolg 2. Elke leerling begint met Start, vervolgens gaat de minder goede speller door met...
Schooltoets bestaande uit twee onderdelen: Spelling niet-werkwoorden en Spelling werkwoorden. Deze testbeschrijving en -beoordeling betreft alleen het toetsonderdeel Spelling niet-werkwoorden.Spelling niet-werkwoorden: hier worden hoofdzakelijk...
Test voor het visuele geheugen, in het bijzonder de capaciteit van het kortetermijn-/werkgeheugen, het leervermogen en het langetermijngeheugen en herkenning van visuele in-formatie. Met behulp van een computerscherm worden vijftien testfiguren...
Spellingtoets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar voor de functioneringsniveaus groep 6 en 7. Naast de midden- en eindtoets zijn er voor leerjaar 6 ook twee tussentoetsen beschikbaar, E5M6 en M6E6. Deze...
Toets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar. Naast de midden- en eindtoets is er per leerjaar ook een tussentoets beschikbaar. De tussentoets ligt qua niveau tussen de twee toetsen in. Bij een minder snelle...
Observatieschaal bestaande uit 18 items: gedragsproblemen (gericht op anderen); gedragsproblemen gericht op zichzelf; overige mentale gedragsproblemen; aandacht en concentratie; geheugen en oriëntatie; communicatie (begripsproblemen);...
Volg- en adviessysteem, bestaande uit een serie toetsen die de vaardigheid van leerlingen in een aantal kernvaardigheden tijdens de eerste drie leerjaren in kaart brengt. Er zijn vier toetsen beschikbaar:- Toets 0 (Entreetoets): afname aan het...
Schooltoets gericht op de vaardigheid in het correct spellen van Nederlandse niet-werkwoorden. De 60 items zijn verdeeld over 10 spellingscategorieën, die deelvaardigheden van het spellen meten:- ie-i (8 items).- Trema (7 items).- 's (7 items).-...
Vragenlijst bestaand uit 32 items. De items bestaan uit onafgemaakte zinnen, waarbij de cliënt de zin afmaakt zoals hij dat zelf wil. Voorbeeld item 8: "Ik kom in de problemen door...".De ZALC is gebaseerd op de theorie van J. Loevinger (1976,...
Schooltoets in de vorm van een invuldictee. De leerling moet weggelaten woorden in twintig zinnen invullen. De zinnen worden voorgelezen. Werkwoordsvormen zijn niet opgenomen. De schooltoets is gebaseerd op het PI-dictee (Geelhoed & Reitsma,...