De Lib – DST 2023 (papier) is een leervorderingentoets waarin de onderdelen ‘Taal’ en ‘Rekenen’ zijn opgenomen. Het onderdeel ‘Taal’ bestaat uit de domeinen ‘Lezen’ (subdomeinen: ‘woordenschat’, ‘begrijpen’, ‘interpreteren’, ‘samenvatten’ en...
De Lib – DST 2023 (digitaal) is een leervorderingentoets waarin de onderdelen ‘Taal’ en ‘Rekenen’ zijn opgenomen. Het onderdeel ‘Taal’ bestaat uit de domeinen ‘Lezen’ (subdomeinen: ‘woordenschat’, ‘begrijpen’, ‘interpreteren’, ‘samenvatten’ en...
Vragenlijst bestaande uit een gedeelte dat burgerschapscompetenties meet (door de leerling zelf in te vullen) en een gedeelte dat burgerschapsgedrag meet (door de docent in te vullen). De COTAN beoordeling heeft alleen betrekking op het gedeelte...
Vragenlijst waarmee dimensies van gedrag, die kenmerkend zijn voor autismespectrumstoornissen, kunnen worden geïnventariseerd. De vragenlijst bestaat uit 65 items, die gescoord kunnen worden op een vierpunts antwoordschaal. Voor screening en...
Vragenlijst bestaande uit twee versies: één voor leerlingen van groep 6, 7 en 8 van het basisonderwijs en één voor leerlingen uit klas 1, 2 en 3 van het voorgezet onderwijs, beide bestaande uit 160 items. De twee versies bestaan beide uit twee...
Begeleidingsinstrument met 160 items gericht op drie globale houdingen van leerlingen ten opzichte van school en zichzelf. De SAQI bestaat uit 10 basisschalen met elk 16 items en 4 samengestelde schalen:- Motivatie (MOT): de attitudes jegens het...
Er zijn twee versies: Blikvanger 3 en Blikvanger 5-13. De lijsten worden ingevuld door de ouder/verzorger die het kind het beste kent. Op vijfpuntsschalen, van "absoluut niet" tot "helemaal", geven de ouders aan of een item van toepassing is op...
De observatieschaal ZAS heeft zes subschalen (totaal 40 items) waarin de geboden zorg op zes gebieden moet worden aangegeven (‘patiënt voert taak zelfstandig uit' tot ‘wordt geheel door begeleiderovergenomen') en 1 subschaal waarin de...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...
Op basis van statistische en inhoudsanalyses werden de meest representatieve items uit de DVK geselecteerd. De formulering van de items kreeg een algemeen karakter. Ook bij deze vragenlijst moeten de resulterende negen items met ‘waar' of ‘niet...