Zinaanvultest bestaande uit 15 items plus één suïcidaliteititem.De cliënt wordt gevraagd de zinnen in eigen woorden aan te vullen en daarbij te proberen onder woorden te brengen wat hij/zij de afgelopen week gevoeld heeft.Het instrument is een...
Vragenlijst bestaande uit 24 vragen, die betrekking hebben op de symptomen die kenmerkend zijn voor kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Deze symptomen zijn ondergebracht in twee dimensies:- Interactieve en Communicatieve Vaardigheden...
Vragenlijst met 338 vragen/beweringen die met ‘Akkoord’ of ‘Niet akkoord’ worden beantwoord. De items zijn een selectie uit de 567 items van de MMPI-2. De vragenlijst is opgebouwd uit de volgende typen schalen: validiteitsschalen,...
Vragenlijst waarmee dimensies van gedrag, die kenmerkend zijn voor autismespectrumstoornissen, kunnen worden geïnventariseerd. De vragenlijst bestaat uit 65 items, die gescoord kunnen worden op een vierpunts antwoordschaal. Voor screening en...
Vragenlijst bestaande uit 115 items gericht op persoonlijkheidsaspecten van de leerling die van belang zijn voor het functioneren en welbevinden in de onderwijsleersituatie. Het instrument bestaat uit 7 hoofdfactoren en 15 subfactoren:1....
Vragenlijst bestaande uit 27 items, waarbij elk item bestaat uit drie zinnen. De opdracht is om de zin te kiezen die het best beschrijft hoe het kind/de adolescent de afgelopen twee weken heeft gedacht gevoeld en/of zich heeft gevoeld....
Vragenlijst met 567 vragen/beweringen die met ‘Akkoord' of ‘Niet akkoord' worden beantwoord. De test is opgebouwd uit de volgende typen schalen:- de validiteitsschalen;- de klinische hoofdschalen;- de inhoudsschalen;- de supplementaire schalen;-...
Observatieschaal met 22 items die betrekking hebben op vijf factoren: Gestoorde mobiliteit, Verbale klachten, Niet-verbale klachten, Zenuwachtigheid en Depressiviteit. Getrainde verpleegkundigen die goed contact hebben met de patiënt vullen het...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...