Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Observatieschaal bestaande uit 60 vragen die betrekking hebben op het gedrag van de persoon, bijvoorbeeld ‘vergeet tijdens dagelijkse routinebezigheden wat hij aan het doen is (eten, verzorging, tafel dekken)'. De eerste 20 items hebben...
Test bestaande uit twee onderdelen: Continu Benoemen en Woorden Lezen. Het onderdeel Continu Benoemen bestaat uit vier subtests:- Kleuren benoemen: taak bestaande uit stimuli met rechthoekige vlakjes in de kleuren geel, rood, blauw, groen en...
Observatieschaal die wordt ingevuld door groepsleid(st)ers die patiënt goed kennen. Het gedrag van de laatste twee maanden moet worden ingevuld. De uitwerking van de schaal geschiedt door een psycholoog of arts. De schaal bestaat uit 50 items...
Klinische beoordelingsschaal bestaand uit twee delen, een schaal "zelfbeoordeling" die wordt afgenomen bij de onderzochte zelf, en een schaal "beoordeling door anderen" die wordt afgenomen bij personen die de onderzochte goed kennen, zoals...
Schaal met 18 uitspraken over (na)denken die op vijfpuntsschalen van ‘geheel mee oneens' tot ‘geheel mee eens' beantwoord moeten worden. Kan worden gebruikt voor researchdoeleinden.