Vragenlijst met 33 items gericht op eetgedrag met vijf antwoordalternatieven: nooit (1), zelden (2), soms (3), vaak (4) en zeer vaak (5). Een voorbeelditem is: ‘Als u iets tegenzit of verkeerd gaat, heb u dan zin om iets te eten?' De NVE bestaat...
Methode bestaande uit twee oefenitems en zes scenario's. Een scenario is een alledaagse communicatieve setting, bestaande uit drie opeenvolgende situaties (items). Elk item bestaat uit een tekening van de situatie en een tekst die auditief wordt...
Vragenlijst bestaande uit 33 items met vijf antwoordalternatieven. Drie theorieën liggen aan de vragenlijst ten grondslag: de psychosomatische theorie, de externaliteitstheorie en de theorie van lijngericht eetgedrag. Op basis van het gevonden...
Vragenlijst met 91 beweringen met betrekking tot attitudes, waarden, gedrag en doeleinden t.a.v. de opvoeding. Op een zespuntsschaal van ‘helemaal mee oneens' tot ‘helemaal mee eens' moet worden aangegeven in welke mate de uitspraak van...
Observatieschaal met 56 items die door twee groepsleid(st)ers die bewoner minstens een half jaar kennen, gezamenlijk wordt ingevuld op vijfpuntsschalen van ‘nooit' tot ‘altijd'. De subschalen zijn: Toenadering (7 items), Aanpassing (9 items),...
Vragenlijst met 64 items die op zevenpuntsschalen van ‘zeer slecht van toepassing' tot ‘zeer goed van toepassing' beantwoord moeten worden. De items omvatten vier factoren: Manipuleren (21 items), Recht door Zee (12 items), Assertiviteit (13...
Schaal met 15 beweringen die op een vierpuntsschaal van ‘volkomen mee eens' tot ‘absoluut niet mee eens' beantwoord moeten worden. De schaal omvat vier attitudes t.a.v. de opvoeding: 1. Autocratische houding (5 items), 2. Autonomie bevorderende...
De test bestaat uit 12 subtests: 1. Figuur herkennen (50 onvolledige tekeningen). 2. Exclusie (50 vierkeuze items), 3. Geheugenspan (2 series van 18 items van 2 t/m 7 figuren), 4. Woordbetekenis (60 vierkeuze items), 5. Doolhoven (14...
Vragenlijst met 30 klachten, samengesteld uit items uit de HSCL van Luteijn e.a., de klachtenlijst van Linssen e.a. en de klachtenlijst van de Daniël den Hoedkliniek. Patiënt moet op een vierpuntsschaal aangeven in hoeverre hij de afgelopen...
Methode waarbij relevante probleemgebieden, doelen en schalen (indicatoren voor het bereiken van doelen) voor een behandeling op een evaluatieformulier worden ingevuld. Per cliënt wordt het beginniveau aangegeven, na een afgesproken tijd wordt...