Vragenlijst met 186 items, bestaande uit een uitspraak waar de kandidaat een antwoord moet geven op een vijfpuntsschaal van ‘zeer mee oneens’ tot ‘zeer mee eens’. Er wordt gevraagd naar de belangstelling voor 45 sectoren (bijvoorbeeld...
Vragenlijst bestaande uit 140 items verdeeld over 14 sectoren (10 items per sector) en 11 activiteiten (ongelijkmatig verdeeld). De 14 sectoren zijn: Techniek (Te), Bouw (Bo), Logistiek (Lo), Informatietechnologie (It), Sociaal welzijn (Sw),...
Vragenlijst bestaande uit 154 omschrijvingen van beroepsactiviteiten. De BIT bestaat uit de volgende 11 schalen:- Technische handarbeid (TH): belangstelling voor praktisch-technisch werk met machines en apparatuur.- Ambachtelijke vormgeving...
Testbatterij met acht tests gericht op intellectuele capaciteiten:- Figurenreeksen: 30 reeksen van 4 figuren waarbij de kandidaat de logische voortzetting van de reeks uit vijf antwoordalternatieven kiest. Deze test meet het abstract...
Vragenlijst met 96 items en 15 schalen gericht op beroepeninteresse:- Bouw en hout (6 items).- Installatietechniek en metaal (6 items).- Elektrotechniek (6 items).- Autotechniek (4 items).- Automatisering (6 items).- Administratie (8 items).-...
Testbatterij met negen tests gericht op het meten van intellectuele capaciteiten:- Denken met Figuren: meet visueel abstractievermogen; 30 reeksen van vier figuren. Keuze uit een van vijf alternatieven die de reeks op logische wijze afmaakt.-...
De evaluatieschaal bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel met 24 items vraagt naar gedachten en gevoelens (taakspecifieke cognities en emoties) van leerlingen voorafgaand aan een taak, het tweede deel met 14 items vraagt naar de gedachten...
Schooltoetsen (niet gebonden aan bepaalde lees of taalmethode) die per leerjaar één of twee woord- en zinsdictees omvatten. Woorden die in de context van een zin worden voorgelezen moeten foutloos geschreven worden: in de lagere leerjaren...
De test bestaat uit één item en is gebaseerd op Guilfords SI-model. Men moet zoveel mogelijk relevante aspecten aan een probleem opnoemen.