Testbatterij bestaande uit negen subtests:1. Ruimteschepen (selectieve aandacht): het kind moet zoveel mogelijk doelen of paren van twee dezelfde ruimteschepen vinden op een blad met afleidende stimuli.2. Tel mee (volgehouden aandacht): het kind...
Vragenlijst bestaand uit 60 items gericht op sociaal-emotionele problematiek van leerlingen in de schoolsituatie. De items zijn verdeeld over drie factoren die elk twee subschalen bevatten:1. Inzet voor school:a. Houding tegenover huiswerk (14...
Evaluatieschaal bestaande uit tien items, die onder de twee schalen vallen: Autonomie (zeven items) en Sociaal Optimisme (drie items). Het centraal stellen van mogelijkheden en competenties wordt in dit instrument benadrukt. De onderzochte...
Vragenlijst met 43 items verdeeld over twee subschalen: Negatief Zelf Georiënteerde Denkstijl (NZD, 28 items) en Positief Zelf Georiënteerde Denkstijl (PZD, 15 items).De cliënt moet op een vijfpuntsschaal van ‘nooit' tot ‘altijd', invullen hoe...
Vragenlijst van 30 items die vijf subschalen met elk 5 items omvatten: Ondersteuning in het werk, Autonomie bij de werkzaamheden, Relaties met collega's, Aard van het werk en Arbeidsvoorwaarden. De werknemer moet op een vijfpuntsschaal aangeven...
Vragenlijst van 30 items die vijf subschalen met elk 5 items omvatten: Ondersteuning in het werk, Autonomie bij de werkzaamheden, Relaties met collega's, Aard van het werk en Arbeidsvoorwaarden. De leerkracht moet op een vijfpuntsschaal aangeven...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een zelfbeoordelingslijst voor leerlingen vanaf eind groep 5. De leerlinglijst is gebaseerd op veel gebruikte lijsten in Nederland en daarbuiten en heeft 42 uitspraken. De leerling geeft op een vierpuntsschaal...
Begeleidingsinstrument bestaand uit een observatielijst voor de leerkracht. Uitgangspunt voor de leerkrachtlijst is de herziene LICOR-lijst 1996/1998 en een eerder ontwikkeld instrument van K. van Putten, 1987, aangevuld met enkele items. De...
Begeleidingsinstrument dat door de groepsleerkrachten van groep 2 t/m 8 elk schooljaar in februari of maart voor alle leerlingen wordt ingevuld. Er zijn 27 vragen met vijf antwoordmogelijkheden, van 'altijd' (in meer dan 80% van de gevallen)...
De test bestaat uit twee delen:Deel 1: reeks omcirkelde getallen, die in volgorde van 1 tot 25 door lijnen verbonden moeten worden.Deel 2: reeks omcirkelde getallen en letters, waarbij de corresponderende letters en getallen verbonden moeten...