Schooltoets met een afnamemoment in het midden en aan het einde van het schooljaar. Voor groep 3 vindt afname van de toets plaats aan het einde van het schooljaar, voor groep 4 zowel in het midden als aan het einde van het schooljaar en voor...
Schooltoets met een afnamemoment aan het begin en in het midden van het schooljaar. Voor groep 7 vindt afname van de toets plaats in het midden van het schooljaar, voor groep 8 is dit zowel aan het begin als in het midden van het schooljaar....
Leesvaardigheidtoets met een afnamemoment aan het begin en in het midden van het schooljaar. Voor groep 7 vindt afname van de toets plaats in het midden van het schooljaar, voor groep 8 is dit zowel aan het begin als in het midden van het...
Toets bestaande uit twee parallelvormen, elk bestaande uit 100 woorden. De leerling heeft anderhalve minuut de tijd om woorden hardop zo snel en nauwkeurig mogelijk te lezen. De woorden lopen op in moeilijkheidsgraad van eenlettergrepige woorden...
De N.T.S. bestaat uit twee onderdelen: Zinnen en Woorden.Zinnen bestaat uit vijf dictees van elk tien zinnen. De in moeilijkheidsgraad oplopende dictees zijn niet aan een bepaalde taal- of spellingmethode gebonden. In de hogere groepen ligt het...
Klinische beoordelingsschaal bestaand uit twee delen, een schaal "zelfbeoordeling" die wordt afgenomen bij de onderzochte zelf, en een schaal "beoordeling door anderen" die wordt afgenomen bij personen die de onderzochte goed kennen, zoals...
De batterij bestaat uit 11 onderdelen: 1. Algemene indruk (vrije observatie), 2. Inzicht in eigen functioneren, 3. Episodisch geheugen, 4. Oriëntatie, 5. Diapositieven-onderzoek, 6. Uitgestelde vrije reproductie, 7. Cijferen, 8. Hoofdrekenen,...
Vragenlijst met 15 items. Men moet op vierpuntsschalen aangeven hoe vaak de uitspraak de afgelopen zeven dagen van toepassing is geweest. Zeven items hebben betrekking op herbeleving van het gebeurde, acht items op vermijding van gedachten en...
Twee parallelle schalen, Bf-S en Bf-S', elk met 28 bipolaire items. De items bestaan uit twee tegenstellingen waarbij cliënt aangeeft welk woord het best overeenkomt met hoe hij zich nu voelt, b.v. meer levendig/meer lusteloos. Geschikt voor...
Methode van materiaalverzameling die telkens aan het door de onderzoeker te behandelen probleem moet worden aangepast. Voor de oorspronkelijke versie en de modificaties zie Persoonlijke Psychologie I en II, Bonarius, 1980.