Test bestaande uit zes subtests:- Matrix Redeneren (MR): de cliënt krijgt een onvolledige matrix van figuren te zien en kiest het ontbrekende onderdeel uit vier of vijf antwoordmogelijkheden.- Substitutie (SU): de cliënt kopieert symbolen die...
Intelligentietest gericht op zowel de verbale als non-verbale aspecten van het redeneervermogen, bestaand uit acht subtests: vier meten het taalkundig inzicht en vier meten het ruimtelijk inzicht en exact redeneervermogen. Samenstelling van de...
Test bestaande uit zeven tests die zich richten op niveau 1 en 2, en acht test die zich richten op niveau 3 en 4 van leerlingen ROC:- Berekeningen (niveau 2): 18 rekenopgaven met zes antwoordmogelijkheden.- Bewerkingen (niveau 3 en 4): 16...
Test met tien subtests: Woordenlijst (20 items), Legkaarten (20 items), Vaaropdrachten (20 items), Sorteren (20 items), Figuurontdekken (20 items), Cijferen (60 sec. en max. 32 items), Draaikaarten (20 items), Matrijzen (19 items), Woordopnoemen...
Testbatterij voor het meten van het algemene intelligentieniveau, bestaande uit veertien subtests, twee schalen en vier indexschalen. De subtests worden in de aanbevolen volgorde afgenomen:1. Onvolledige Tekeningen (25 items).2. Woordenschat (33...
De NDT-2003 kan als opvolger van de IBO Differentiatietest (1979) worden beschouwd en bestaat uit 9 subtests, die 10 opdrachten bevatten. Hieruit worden vijf factoren afgeleid:1. Redeneervermogen (Reeksen en Figuren); 2. Verbaal vermogen (Zinnen...
Test bestaande uit een kernbatterij en een uitgebreide batterij. De kernbatterij bestaat uit drie Fluid en drie Crystallized subtests:- Definities (Crystallized): de cliënt moet afleiden welk woord bedoeld wordt aan de hand van twee...
Verkorting van de niet-verbale test SON-R 5½-17. Er zijn vier subtests: Categorieën en Analogieën die abstract redeneren meten, Mozaïeken die de ruimtelijke factor meet en Situaties die het concreet redeneren meet.Bij elke subtest wordt met een...
De test bestaat uit twee voorbeelditems en 40 multiple choice items (verbaal en rekenkundig/ruimtelijk) met oplopende moeilijkheidsgraad. Naast een indicatie van de algemene intelligentie kunnen de resultaten worden uitgesplitst in een alfa en...
De BOB is geconstrueerd door samenvoeging van subtests uit de Test Basisschool I en II, TBS, 1979. De acht subtests omvatten drie factoren: Verbale aanleg, Rekenkundige aanleg en Algemeen logisch inzicht en meten ook het werktempo. De...