Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
cognitieve dysfuncties t.b.v. opname of overplaatsing
chronisch pijngedrag
predictie opleidingsresultaat en succes als programmeur
activiteitenpatroon/terugtrekgedrag
algemeen intelligentieniveau
(8)
persoonlijkheidsaspecten
(6)
persoonlijkheidseigenschappen
(4)
persoonlijkheidskenmerken
(3)
taalbegrip
(3)
angst
(2)
eenzaamheid
(2)
persoonlijkheid
(2)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
posttraumatische stress
(2)
taal- en communicatieproblemen
(2)
toestandsangst en angstdispositie
(2)
aandacht en concentratie
(1)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
actuele bindingen (meningen/houdingen/standpuntbepalingen/keuzes en exploratie) op zes gebieden
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene lichamelijke beheersing
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
aspecten van mondelinge taalvaardigheid
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
aandacht
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
taalvaardigheid
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
persoonlijkheidsaspecten, vooral t.b.v. klinische psychodiagnostiek
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en creatieve vaardigheden
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
Controle-onzekerheid
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
vermogen zich open te stellen voor situaties van het leven van alledag, een aspect van de sociale intelligentie
(1)
depressie
(1)
depressie en vitale kenmerken ervan volgens DSM-III-R
(1)
depressieve symptomen
(1)
diagnose van psychopathologische verschijnselen
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
evalueren van behandelingen, trainingen en opleidingen
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
handvoorkeur
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leervoorwaarden
(1)
lezen en rekenen
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
non verbaal geheugen (mits visuomotoriek intact)
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
opleiding- en/of beroepskeuze
(1)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidsfactoren
(1)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
planning, flexibiliteit
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
psychosociale problemen
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
retentie over langere periode
(1)
risico op dyslexie
(1)
rolbelevingen
(1)
ruimtelijk inzicht
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van depressie
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spelgedrag
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(1)
taalontwikkeling
(1)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
temperamenteigenschappen
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
vaststellen van huidige conflicten
(1)
visuomotorische constructie
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
vroegkinderlijk autisme, PDD-AD (DSM-III-R)
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
suïcidaliteit
(1)
emotionele intelligentie
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht
(1)
aandacht en concentratie
(1)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
actuele bindingen (meningen/houdingen/standpuntbepalingen/keuzes en exploratie) op zes gebieden
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
algemeen intelligentieniveau
(8)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene lichamelijke beheersing
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
aspecten van mondelinge taalvaardigheid
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
cognitieve en creatieve vaardigheden
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
Controle-onzekerheid
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
depressie
(1)
depressie en vitale kenmerken ervan volgens DSM-III-R
(1)
depressieve symptomen
(1)
diagnose van psychopathologische verschijnselen
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
eenzaamheid
(2)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
emotionele intelligentie
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
evalueren van behandelingen, trainingen en opleidingen
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
handvoorkeur
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leervoorwaarden
(1)
lezen en rekenen
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
non verbaal geheugen (mits visuomotoriek intact)
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
opleiding- en/of beroepskeuze
(1)
persoonlijkheid
(2)
persoonlijkheidsaspecten
(6)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsaspecten, vooral t.b.v. klinische psychodiagnostiek
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidseigenschappen
(4)
persoonlijkheidsfactoren
(1)
persoonlijkheidskenmerken
(3)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
planning, flexibiliteit
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
posttraumatische stress
(2)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
psychosociale problemen
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
retentie over langere periode
(1)
risico op dyslexie
(1)
rolbelevingen
(1)
ruimtelijk inzicht
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van depressie
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(1)
spelgedrag
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
suïcidaliteit
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(1)
taalbegrip
(3)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taalontwikkeling
(1)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalvaardigheid
(1)
temperamenteigenschappen
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(2)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
vaststellen van huidige conflicten
(1)
vermogen zich open te stellen voor situaties van het leven van alledag, een aspect van de sociale intelligentie
(1)
visuomotorische constructie
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
vroegkinderlijk autisme, PDD-AD (DSM-III-R)
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatiesoort
kinderen
adolescenten
hoog)bejaarde bewoners van psychogeriatrische verpleeghuizen
(1)
chronisch psychiatrische patiënten
(1)
cursisten applicatie programmeur vanaf 18 jaar
(1)
programmeurs
(1)
systeemanalisten
(1)
patiënten in klinische setting
(1)
Meer
Populatiesoort
chronisch psychiatrische patiënten
(1)
cursisten applicatie programmeur vanaf 18 jaar
(1)
hoog)bejaarde bewoners van psychogeriatrische verpleeghuizen
(1)
patiënten in klinische setting
(1)
programmeurs
(1)
systeemanalisten
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatie leeftijd
Van:
Tot:
Pas toe
Afname door
verpleegkundige
(1)
Meer
Afname door
verpleegkundige
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname duur
Van:
Tot:
Pas toe
Beoordeeld
Laatste 20 jaar
(1)
Jaar normering
Van:
Tot:
Pas toe
Uitgever
Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis
(1)
Meer
Uitgever
Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Resultaten 1 t/m 1 van 1
Datum beoordeling
Alfabetisch
Relevantie
CHECKLIST PIJNGEDRAG, CPG, 2004
Uitgegeven door: Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief