Toets bestaande uit tien onderdelen: ‘vergelijken’, ‘hoeveelheden koppelen’, ‘correspondentie’, ‘ordenen’, ‘telwoorden gebruiken’, ‘synchroon en verkort tellen’, ‘resultatief tellen’, ‘toepassen van kennis van getallen’, ‘schatten’ en ‘meten’....
Toets voor het meten van het niveau van mondelinge taalontwikkeling bij peuters. De taalontwikkeling is hierbij ingedeeld in vier categorieën:- Passieve woordenschat (15 items);- Definitievaardigheid (12 items);- Kritisch luisteren (8 items);-...
Testserie bestaande uit drie onderdelen:- Numerieke Aanleg Test (NAT):* Rekenvaardigheid: test bestaande uit 80 rekenopgaven, waarbij het juiste antwoord gekozen moet worden uit vier antwoordmogelijkheden.* Cijferreeksen: test bestaande uit 26...
Toets gericht op het vaststellen van het niveau van hoofdrekenvaardigheid. De toets bestaat uit eenvoudige sommen (tot 100) in vier categorieën: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. De leerling krijgt vijf minuten de tijd om zoveel...
Vragenlijst met 36 items gericht op cognities na het meemaken van negatieve gebeurtenissen of situaties. Het instrument onderscheidt negen verschillende cognitieve copingstrategieën voor emotieregulatie: 1. Jezelf de schuld geven, 2. Accepteren,...
Test met negen subtests: synoniemen, getallenreeksen, verbale analogieën, figuuranalogieën, tekens invullen, woorden invullen, figuur uitslagen, categorieën, figuur intekenen.
De batterij bestaat uit 11 onderdelen: 1. Algemene indruk (vrije observatie), 2. Inzicht in eigen functioneren, 3. Episodisch geheugen, 4. Oriëntatie, 5. Diapositieven-onderzoek, 6. Uitgestelde vrije reproductie, 7. Cijferen, 8. Hoofdrekenen,...
Patiënt moet bij 168 pijnwoorden uit de Nederlandse Pijnwoorden Lijst (Zant en Kolman) met ‘wel' of ‘niet' aangeven of hij/zij deze woorden wel eens gebruikt voor de beschrijving van zijn/haar pijn. 23 pijnwoorden hieruit vormen samen de...
De test omvat vier subtests: Passieve Woordenschat, Analogieën en Tegenstellingen, Morfologische regels en Bedenken en benoemen.
De test is ontwikkeld naar een heuristisch model van H.J. Mark betreffende de hiërarchische organisatie en ontwikkeling van functies binnen leerkanalen. De subtests Blokpatronen, Vouwblaadjes en Natikken meten o.m. de functies aandacht,...