De IEP Eindtoets is een papieren eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets bestaat uit de wettelijk verplichte onderdelen ‘Lezen’, ‘Taalverzorging’ en ‘Rekenen’ (met de domeinen ‘Getallen’, ‘Verhoudingen’, ‘Meten...
Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
De IEP Eindtoets is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets bestaat uit de onderdelen; ‘Taal-Lezen’, ‘Taal-Taalverzorging’ en ‘Rekenen’. De inhoud van de toetsen is gebaseerd op de Algemene Toetswijzer van...
De Dia-eindtoets is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets beoogt objectieve informatie te geven over het taal- en rekenniveau van leerlingen in relatie tot de referentieniveaus Nederlandse taal en rekenen....
Vragenlijst met 33 items gericht op eetgedrag met vijf antwoordalternatieven: nooit (1), zelden (2), soms (3), vaak (4) en zeer vaak (5). Een voorbeelditem is: ‘Als u iets tegenzit of verkeerd gaat, heb u dan zin om iets te eten?' De NVE bestaat...
Toets voor het meten van het niveau van mondelinge taalontwikkeling bij peuters. De taalontwikkeling is hierbij ingedeeld in vier categorieën:- Passieve woordenschat (15 items);- Definitievaardigheid (12 items);- Kritisch luisteren (8 items);-...
Vragenlijst bestaande uit 33 items met vijf antwoordalternatieven. Drie theorieën liggen aan de vragenlijst ten grondslag: de psychosomatische theorie, de externaliteitstheorie en de theorie van lijngericht eetgedrag. Op basis van het gevonden...
Patiënt moet bij 168 pijnwoorden uit de Nederlandse Pijnwoorden Lijst (Zant en Kolman) met ‘wel' of ‘niet' aangeven of hij/zij deze woorden wel eens gebruikt voor de beschrijving van zijn/haar pijn. 23 pijnwoorden hieruit vormen samen de...
De test omvat vier subtests: Passieve Woordenschat, Analogieën en Tegenstellingen, Morfologische regels en Bedenken en benoemen.
Schooltoets met drie boekjes, voor het tweede, derde en vierde leerjaar elk één. Elk boekje bevat naast drie oefenvoorbeelden 32 in moeilijkheidsgraad opklimmende opdrachten. De opdrachten zijn niet aan een bepaalde methode gebonden.