Vragenlijst met 62 items verdeeld over tien inhoudschalen: ‘Sociaal Afzijdig Gedrag’ (5 items), ‘Onzeker Gedrag’ (5 items), ‘Kwetsbaar in de Omgang’ (6 items), ‘Somatiserend Gedrag’ (4 items), ‘Wanordelijk Gedrag’ (4 items), ‘Rigide Gedrag’ (4...
Vragenlijst met twee versies; de MANSA-VN12 en de MANSA-VN16. Beide versies bevatten 12 subjectieve items waarmee tevredenheid wordt gemeten met het leven in het algemeen, het wel of geen werk hebben, financiën, het aantal en de kwaliteit van...
Vragenlijst bestaande uit vijf algemene vragen (datum operatie, gewicht, lengte, co-morbiditeiten en complicaties) en zes items die betrekking hebben op een van de volgende domeinen:1. Zelfbeeld2. Lichamelijke/fysieke activiteit.3. Sociale...
Vragenlijst met 93 vragen gericht op algemene kennis van leidinggeven in de praktijk. Het instrument bestaat uit drie subschalen: Leidinggevende Praktijken (LP, 20 items), Aanbevolen Personeelsbeleid (AP, 30 items) en Opinies van Leidinggevende...
Vragenlijst (240 items) die ook de subschalen N, E, O, A en C omvat en tevens per subschaal zes belangrijke eigenschappen/facetten meet die die domeinen definiëren (bijvoorbeeld bij de subschaal Neuroticisme de facetten Angst, Ergernis,...
De batterij bestaat uit 11 onderdelen: 1. Algemene indruk (vrije observatie), 2. Inzicht in eigen functioneren, 3. Episodisch geheugen, 4. Oriëntatie, 5. Diapositieven-onderzoek, 6. Uitgestelde vrije reproductie, 7. Cijferen, 8. Hoofdrekenen,...
Vragenlijst gebaseerd op de Patient Request Form van Lazare e.a., 1972, met 61 items. De cliënt beantwoordt de wensen of hulpvragen op een driepuntsschaal van ‘helemaal niet' tot ‘dit is precies wat ik wil'. De HVL omvat zes schalen: 1....
Vragenlijst met 68 items die 12 schalen omvatten, verdeeld over vier dimensies:1. Lichamelijk: Mobiliteit, Zelfredzaamheid en Pijn;2. Psychologisch: Somberheid, Opgewektheid en Angst;3. Sociaal welbevinden: Aantal buurtgenoten, Aantal goede...
Schaal die het effect van elke vorm van gespreks- of gedragstherapie zichtbaar wil maken. Hiertoe wordt bij elke therapiezitting de cliënt een kaart voorgelegd met acht soorten gevoelens waarvan hij op een vijfpuntsschaal (van ‘bijna...
Deze methode bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel omvat het genereren van (meest 20 of meer) waardengebieden aan de hand van een standaard set vragen. Intensieve interactie is vereist tussen testleider en cliënt. In het tweede gedeelte...