De schooltoets meet acht vaardigheden die leerlingen zouden moeten beheersen om goed te kunnen presteren. Deze vaardigheden zijn Waarnemingen verrichten, Kiezen en ordenen van informatie, Meningsvorming, Samenwerken, Samenvatten en conclusies...
Diagnostisch instrument o.a. gebaseerd op het model voor de verwerving van de fonologie van een tweede taal (James, 1987). DUIM bestaat uit acht onderdelen:1. Achtergrondinformatie, 2. Screening spontane spraak, 3. Beoordeling...
Vragenlijst met 14 items met betrekking tot catastrofale gedachten over mogelijke consequenties bij een angstaanval. Respondent moet aangeven op een vijfpuntsschaal (van ‘nooit' tot ‘altijd') hoe vaak iedere gedachte voorkomt bij angst of...
Autonomieschaal (deel uitmakend van een uitgebreide vragenlijst, voor een deel gebaseerd op andere, buitenlandse vragenlijsten) met 10 items. Cliënt antwoordt op vijfpuntsschalen (van ‘erg weinig' tot ‘erg veel') of het werk gelegenheid biedt...
Test met negen subtests: synoniemen, getallenreeksen, verbale analogieën, figuuranalogieën, tekens invullen, woorden invullen, figuur uitslagen, categorieën, figuur intekenen.