Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
chronisch pijngedrag
algemeen intelligentieniveau
(29)
persoonlijkheid
(14)
begrijpend lezen
(12)
taal- en rekenniveau
(11)
spellingsvaardigheid
(8)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
cognitieve capaciteiten
(6)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
woordenschat
(6)
beroepeninteresse
(5)
sociaal-emotioneel functioneren
(5)
leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidsaspecten, aan de werksituatie gerelateerd
(4)
psychopathologie
(4)
rekenvaardigheid
(4)
technisch lezen
(4)
aandacht en concentratie
(3)
algemeen capaciteitenniveau
(3)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
technische leesvaardigheid
(3)
persoonlijkheidsaspecten
(3)
dyslexie
(3)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociale redzaamheid
(3)
taalbegrip
(3)
taalontwikkeling
(3)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(2)
angst
(2)
arbeidstevredenheid
(2)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
carrièrewaarden: factoren van werk die een persoon motiveren
(2)
cognitieve vaardigheden
(2)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
dementie
(2)
depressie
(2)
depressieve symptomen
(2)
eetgedrag
(2)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
geletterdheid, beginnende
(2)
kwaliteit van leven
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leeswoordenschat
(2)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
persoonlijkheid en voorkeuren op werkgebied
(2)
persoonlijkheid in relatie tot de werksituatie
(2)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsdimensies
(2)
persoonlijkheidseigenschappen en vaardigheden
(2)
persoonlijkheidsfactoren
(2)
persoonlijkheidstrekken
(2)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(2)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
rekenen, deelvaardigheden van
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociale vaardigheden
(2)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
taal- en rekenvaardigheden
(2)
intelligentie
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(2)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
(verbale) geheugenfuncties
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanhoudende vermoeidheid, state
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
aard van uitspraakproblemen
(1)
activiteiten, voorkeur voor
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
alcoholbehoefte en drinkgedrag in bepaalde condities
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst, depressie en stress
(1)
anterograde amnesie
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
attitudes betreffende de opvoeding
(1)
attributiestijlen
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie in het werk
(1)
big five persoonlijkheidsdomeinen en facetten
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
beleving van meegemaakte gebeurtenissen, life events
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
veranderingen per subschaal
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
taalvaardigheid
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burgerschapscompetenties
(1)
burnout
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
capaciteiten en persoonlijkheidsdimensies t.b.v. selectie, loopbaan, mobiliteit en functie-analyse
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
catastrofale thema's bij paniekaanvallen
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve achteruitgang in dagelijks functioneren
(1)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en affectieve ontwikkelingsproblemen
(1)
cognitieve en niet-cognitieve gedragsproblemen
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden onderliggend aan rekenen
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
communicatieve intentie, verbale- en preverbale ontwikkeling
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
copingstijlen
(1)
creativiteit, divergente productie van semantische implicaties
(1)
dementiesyndroom
(1)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diepgaande versus oppervlakkige leerstofverwerking
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
dissociatie
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
drijfveren, talenten en competenties
(1)
dyscalculie
(1)
eenzaamheid
(1)
eenzaamheid, subjectieve sociale isolatie
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
effect van stressreductie na interventie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het kind zoals door de ouder gepercipieerd
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrags- en emotionele problemen
(1)
gedrags- en motivatiepatronen in de werksituatie
(1)
gedrags-, emotionele en persoonlijkheidsontwikkeling en functioneren van het sociale leefmilieu
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragsstijlen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
geheugenstoornissen
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
globale screening van het cognitief functioneren
(1)
handvoorkeur
(1)
sociaal klimaat van het gezin, belangrijke aspecten van het gezinsfunctioneren
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
interesse voor opleidingen en beroepen
(1)
interesses
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
inventarisatie van zorgbehoefte
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
klassikaal milieubesef
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leerstijl, combinatie van cognitieve verwerkingsactiviteiten en metacognitieve sturingsactiviteiten
(1)
leervoorwaarden
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
maatschappelijk functioneren, sociale rollen
(1)
malingeren
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mobiliteit van geest
(1)
moeheid als trait
(1)
moeilijkheden en problemen in het gezin, zoals waargenomen door de ouders of verzorgers
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau algemeen motorisch functioneren
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
onderpresteren bij geheugen- en aandachtstests
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pedagogisch klimaat
(1)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstypen volgens Jung
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
plannen en organiseren van werkzaamheden
(1)
plannings- en organisatieproblemen voortkomend uit het Dyseksecutive Syndrome (v.h. frontaal syndroom)
(1)
planningsstoornissen
(1)
positief affect en negatief affect
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
proces van aanpassing aan kanker en het resultaat van de aanpassing
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychiatrische invaliditeit: zelfredzaamheid en sociaal-maatschappelijk functioneren
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychische en psychiatrische problematiek
(1)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
psychopathie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale arbeidsbelasting en werkstress
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
regelvaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenen en wiskunde
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatiestructuren, gezinscohesie en hiërarchie in het gezin
(1)
retentie over langere periode
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
schatting van het premorbide intelligentieniveau
(1)
slaapkwaliteit
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele vaardigheden
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale steun: ondersteunende interacties en discrepanties tussen aanbod en behoefte
(1)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(1)
spanningsbehoefte
(1)
specifieke gedragsproblemen
(1)
spelgedrag
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spelvaardigheid
(1)
spraak- en taalontwikkeling
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
spraakverstaanbaarheid
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiemotivatie
(1)
studieproblemen die studiesucces in de weg staan
(1)
subjectief oordeel over aspecten van aandachtsfunctie
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve lichamelijke vermoeidheid
(1)
symptomen van PTSS
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taal- en leesstoornissen
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
temperamentskenmerken
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de jeugdige wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de leerkracht wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid in begrijpend lezen, Engels, rekenen, spelling en woordenschat
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
technische vaardigheid
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
vermoeidheid
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
communicatief gedrag, mogelijkheden tot gebruik van verschillende communicatievormen
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
waarden met betrekking tot werk
(1)
werkgerelateerde drijfveren om in actie te komen met als doel een specifiek resultaat te bereiken
(1)
werkhouding op school
(1)
werkstress
(1)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
welbevinden
(1)
sociale veiligheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
emotionele intelligentie
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
agressief gedrag
(1)
managementcompetenties
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
verbaal redeneervermogen
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
persoons- en situatiekenmerken van werklozen
(1)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
ontwikkeling
(1)
drijfveren en talenten
(1)
decodeervaardigheid
(1)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
algemene intelligentie
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
kennis op het gebied van taal en rekenen
(1)
functioneren
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht en concentratie
(3)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanhoudende vermoeidheid, state
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
aard van uitspraakproblemen
(1)
activiteiten, voorkeur voor
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
agressief gedrag
(1)
alcoholbehoefte en drinkgedrag in bepaalde condities
(1)
algemeen capaciteitenniveau
(3)
algemeen intelligentieniveau
(29)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene intelligentie
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(2)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
angst, depressie en stress
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
anterograde amnesie
(1)
arbeidstevredenheid
(2)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
attitudes betreffende de opvoeding
(1)
attributiestijlen
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
autonomie in het werk
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(12)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
beleving van meegemaakte gebeurtenissen, life events
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
beroepeninteresse
(5)
big five persoonlijkheidsdomeinen en facetten
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burgerschapscompetenties
(1)
burnout
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten en persoonlijkheidsdimensies t.b.v. selectie, loopbaan, mobiliteit en functie-analyse
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
carrièrewaarden: factoren van werk die een persoon motiveren
(2)
catastrofale thema's bij paniekaanvallen
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve achteruitgang in dagelijks functioneren
(1)
cognitieve capaciteiten
(6)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en affectieve ontwikkelingsproblemen
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
cognitieve en niet-cognitieve gedragsproblemen
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve vaardigheden
(2)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
cognitieve vaardigheden onderliggend aan rekenen
(1)
communicatief gedrag, mogelijkheden tot gebruik van verschillende communicatievormen
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
communicatieve intentie, verbale- en preverbale ontwikkeling
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
copingstijlen
(1)
creativiteit, divergente productie van semantische implicaties
(1)
decodeervaardigheid
(1)
dementie
(2)
dementiesyndroom
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
depressie
(2)
depressieve symptomen
(2)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diepgaande versus oppervlakkige leerstofverwerking
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
dissociatie
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
drijfveren en talenten
(1)
drijfveren, talenten en competenties
(1)
dyscalculie
(1)
dyslexie
(3)
eenzaamheid
(1)
eenzaamheid, subjectieve sociale isolatie
(1)
eerste verbale en non-verbale receptieve en expressieve communicatie en communicatievoorwaarden
(1)
eetgedrag
(2)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
effect van stressreductie na interventie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele intelligentie
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fonemische analysevaardigheid
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het kind zoals door de ouder gepercipieerd
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrags-, emotionele en persoonlijkheidsontwikkeling en functioneren van het sociale leefmilieu
(1)
gedrags- en emotionele problemen
(1)
gedrags- en motivatiepatronen in de werksituatie
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragsstijlen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugenstoornissen
(1)
geheugen, visueel
(1)
geletterdheid, beginnende
(2)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
globale screening van het cognitief functioneren
(1)
handvoorkeur
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie
(2)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
interesses
(1)
interesse voor opleidingen en beroepen
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
inventarisatie van zorgbehoefte
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kennis op het gebied van taal en rekenen
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
klassikaal milieubesef
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
kwaliteit van leven
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leerstijl, combinatie van cognitieve verwerkingsactiviteiten en metacognitieve sturingsactiviteiten
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(2)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesvaardigheid
(4)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
leeswoordenschat
(2)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
maatschappelijk functioneren, sociale rollen
(1)
malingeren
(1)
managementcompetenties
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mobiliteit van geest
(1)
moeheid als trait
(1)
moeilijkheden en problemen in het gezin, zoals waargenomen door de ouders of verzorgers
(1)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau algemeen motorisch functioneren
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
onderpresteren bij geheugen- en aandachtstests
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkeling
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pedagogisch klimaat
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
persoonlijkheid
(14)
persoonlijkheid en voorkeuren op werkgebied
(2)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheid in relatie tot de werksituatie
(2)
persoonlijkheidsaspecten
(3)
persoonlijkheidsaspecten, aan de werksituatie gerelateerd
(4)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsdimensies
(2)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
persoonlijkheidseigenschappen en vaardigheden
(2)
persoonlijkheidsfactoren
(2)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstrekken
(2)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
persoonlijkheidstypen volgens Jung
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoons- en situatiekenmerken van werklozen
(1)
plannen en organiseren van werkzaamheden
(1)
plannings- en organisatieproblemen voortkomend uit het Dyseksecutive Syndrome (v.h. frontaal syndroom)
(1)
planningsstoornissen
(1)
positief affect en negatief affect
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(2)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
proces van aanpassing aan kanker en het resultaat van de aanpassing
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychiatrische invaliditeit: zelfredzaamheid en sociaal-maatschappelijk functioneren
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychische en psychiatrische problematiek
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
psychopathie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologie
(4)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale arbeidsbelasting en werkstress
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
regelvaardigheid
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(2)
rekenen en wiskunde
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid
(4)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatiestructuren, gezinscohesie en hiërarchie in het gezin
(1)
retentie over langere periode
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
schatting van het premorbide intelligentieniveau
(1)
slaapkwaliteit
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(5)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
sociaal-emotionele vaardigheden
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal klimaat van het gezin, belangrijke aspecten van het gezinsfunctioneren
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale redzaamheid
(3)
sociale steun: ondersteunende interacties en discrepanties tussen aanbod en behoefte
(1)
sociale vaardigheden
(2)
sociale veiligheid
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(1)
specifieke gedragsproblemen
(1)
spelgedrag
(1)
spellingsvaardigheid
(8)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spelvaardigheid
(1)
spraak- en taalontwikkeling
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
spraakverstaanbaarheid
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiemotivatie
(1)
studieproblemen die studiesucces in de weg staan
(1)
subjectief oordeel over aspecten van aandachtsfunctie
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve lichamelijke vermoeidheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
symptomen van PTSS
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taalbegrip
(3)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal- en rekenniveau
(11)
taal- en rekenvaardigheden
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
taalontwikkeling
(3)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid, receptief
(2)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technische leesvaardigheid
(3)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische vaardigheid
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen
(4)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
temperamentskenmerken
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de jeugdige wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de leerkracht wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheid in begrijpend lezen, Engels, rekenen, spelling en woordenschat
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheid om gesproken woorden in fonemen te kunnen analyseren
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
veranderingen per subschaal
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
verbaal redeneervermogen
(1)
(verbale) geheugenfuncties
(1)
vermoeidheid
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
waarden met betrekking tot werk
(1)
welbevinden
(1)
werkgerelateerde drijfveren om in actie te komen met als doel een specifiek resultaat te bereiken
(1)
werkhouding op school
(1)
werkstress
(1)
woordenschat
(6)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatiesoort
adolescenten
(1)
kinderen
(1)
Meer
Populatiesoort
adolescenten
(1)
kinderen
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatie leeftijd
Van:
Tot:
Pas toe
Afname door
verpleegkundige
(1)
Meer
Afname door
verpleegkundige
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname duur
Van:
Tot:
Pas toe
Jaar normering
Van:
Tot:
Pas toe
Uitgever
Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis
(1)
Meer
Uitgever
Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Resultaten 1 t/m 1 van 1
Datum beoordeling
Alfabetisch
Relevantie
CHECKLIST PIJNGEDRAG, CPG, 2004
Uitgegeven door: Erasmus MC / Sophia Kinderziekenhuis
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief