Drie taakgerichte schooltoetsen die bepaalde aspecten van begrijpend lezen beogen te meten, nl. identificeren/afleiden van een hoger begrip uit een aantal concrete begrippen (Begrippenlijst, 28 items), het begrijpen van de betekenis van...
Drie leerdoelgerichte schooltoetsen die aspecten van begrijpend lezen meten: op woordniveau de Begrippentest (35 items, afname nov.-jan.) en de Woordenschattest (35 items, afname oktober en april) en op zins- en tekstniveau de Begrijpend...
Drie leerdoelgerichte schooltoetsen (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die aspecten van begrijpend lezen meten: op woordniveau de Begrippentest (36 items, afname sept. t/m nov.) en de Woordenschattest (36 items afname april en...
Twee leerdoelgerichte schooltoetsen (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die aspecten van begrijpend lezen meten: de Begrijpend Leestest meet op woord-, zins- en tekstniveau (30 items, afname oktober en april groep 6) en de...
Test met negen subtests: synoniemen, getallenreeksen, verbale analogieën, figuuranalogieën, tekens invullen, woorden invullen, figuur uitslagen, categorieën, figuur intekenen.
Test gebaseerd op het intelligentiemodel van Thurstone, bestaande uit 13 verbale en haptische subtests: 1. Waarnemen van figuren (30 items), 2. Geheugenspan (12 items), 3. Figuren analogieën (30 items), 4. Namen leren (11-14 items), 5....
De ISI-Reeks bestaat uit a) een schoolvorderingentest met vijf subtests: Zuiver schrijven I, Rekenen I, Stillezen A en B, Rekenen II en Zuiver schrijven II; b) een intelligentietest met zes subtests: Synoniemen, Geknipte figuren,...