Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Computertoets bestaande uit twee delen: een theorietoets en een praktijktoets. De theorietoets bestaat uit 60 vragen, verdeeld over twee taken van 30 vragen. De toets bevat vragen over vijf categorieën van onderwerpen: constructies,...
Twee paralleltoetsen, vorm A en B. Elke toets bestaat uit 135 woorden die zijn verdeeld in negen genummerde blokken van 15 woorden. In elk blok komt een aantal nieuwe spellingcategorieën voor. De nummers van de blokken corresponderen met de...
Vragenlijst met 20 items die gevoelens en emoties weergeven, zoals ‘Aandachtig', ‘Vijandig', enz. Cliënt geeft aan op een vijfpuntsschaal, van ‘nauwelijks of helemaal niet' tot ‘in sterke mate', in welke mate hij zich de afgelopen twee weken...
Observatieschaal waarmee het dagelijks doen en laten van de leerlingen en de manier waarop ze met elkaar en met de leerkracht omgaan, wordt beschreven (normaal gedrag).Er zijn twee parallelle vormen (A en B) met elk 52 bipolaire items b.v.:...
Vragenlijst met 136 items verdeeld over 12 subschalen die elk een specifiek gebied van dagelijkse activiteiten omvatten:1. Slapen/rusten, (7 items), 2. Emotioneel gedrag (9 items), 3. Lichaamsverzorging en beweging (23 items), 4. Huishouden en...
Vragenlijst met 68 items verdeeld over zes subschalen die aspecten van het dagelijks functioneren bestrijken. De uitspraken betreffen concreet gedrag en gedragsveranderingen. Men kruist aan welke items vanwege de gezondheidstoestand van...
Vragenlijst met 21 items betreffende de basale aspecten van fysieke hedonie. Cliënt moet op een vierpuntsschaal aangeven in welke mate de belevingen de laatste tijd op hem van toepassing zijn.
Observatieschaal bestaand uit twee delen: voor 1 t/m 6 jaar en één voor 6 t/m 12 jaar, met elk 51 vragen waarvan 50 op een zespuntsschaal gescoord worden (van ‘nooit' tot ‘zeer frequent'). De vragen zijn voorzien van concrete voorbeelden en...
Methode van materiaalverzameling die telkens aan het door de onderzoeker te behandelen probleem moet worden aangepast. Voor de oorspronkelijke versie en de modificaties zie Persoonlijke Psychologie I en II, Bonarius, 1980.