Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
Test voor het meten van de taalbegripsontwikkeling van Nederlands sprekende kinderen. Het gaat hierbij om het begrijpen van zinnen, en in het bijzonder om de volgende vaardigheden:- Het interpreteren van intonatie, woordvolgorde, vervoegingen,...
Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Test voor het meten van de taalbegripsontwikkeling van Nederlands sprekende kinderen. Het gaat hierbij om het begrijpen van zinnen, en in het bijzonder om de volgende vaardigheden:- het interpreteren van intonatie, woordvolgorde, vervoegingen,...
Observatieschaal bestaande uit 225 woorden en zinnetjes, ingedeeld in 12 semantische rubrieken. De ouders krijgen de opdracht om de woorden en zinnetjes aan te kruisen die hun kind begrijpt.Het instrument is een bewerking van de woorden in de...
Vragenlijst met 28 (Adolescentenversie) of 31 items (Kindversie) waarmee het relationeel functioneren en storend gedrag ten aanzien van anderen wordt onderzocht. De twee versies hebben 25 gemeenschappelijke items. Het instrument heeft twee...
Observatieschaal met 22 vragen zoals ‘Heeft altijd huiswerk in orde' en ‘Wil altijd de baas spelen'. De leerkracht vult per leerling op 6-puntsschalen in, in hoeverre een bewering van toepassing is. De vragen omvatten vier subschalen:...
Observatieschaal ontwikkeld vanuit de praktijk van de psychosociale rehabilitatie voor psychiatrische patiënten. De MAS is geïnspireerd op de Beschut Wonen Schaal van Wennink, 1987. De schaal meet Overdraagbare en Niet-overdraagbare activiteiten...
Observatieschaal met 22 vragen zoals ‘heeft altijd huiswerk in orde' en ‘wil altijd de baas spelen'. De leerkracht vult per leerling in op 6-puntsschalen in hoeverre de bewering van toepassing is. De vragen omvatten vier subschalen: Egocentrisme...
De test is gebaseerd op de theorieën van Boszormenyi-Nagy en Stierlin en bestaat uit zes subtests: Superego binding (12 items), Affectieve binding (10 items), Kwetsbaarheid (7 items), Rechtvaardigheid (12 items), Erkenning (13 items) en...