Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Schooltoets bestaand uit 60 in moeilijkheidgraad oplopende items. De opgenomen rekencategorieën zijn: optellen en aftrekken met hele getallen, decimalen en breuken; vermenigvuldigen; delen; simultane/complexe bewerkingen; meten, tijd en geld;...
Schooltoets bestaand uit 60 in moeilijkheidgraad oplopende items. De toets wordt afgenomen in december. De opgenomen rekencategorieën zijn: optellen en aftrekken met hele getallen, decimalen en breuken; vermenigvuldigen; delen;...
Evaluatieschaal met twee subschalen: Houding (24 items) en Gedragsintentie (25 items), die anoniem wordt ingevuld. Op driepuntsschalen wordt aangegeven in hoeverre elke uitspraak op de leerling van toepassing is. De schaal is ontwikkeld vanuit...
De observatieschaal ZAS heeft zes subschalen (totaal 40 items) waarin de geboden zorg op zes gebieden moet worden aangegeven (‘patiënt voert taak zelfstandig uit' tot ‘wordt geheel door begeleiderovergenomen') en 1 subschaal waarin de...
Vragenlijst met 50 items die vijf subschalen omvatten:Piekeren (PI, 12 items), Rigiditeit (RI, 14 items), Behoefte aan waardering (BW, 7 items), Externe Controle (EC, 7 items), Probleemvermijding (PV, 10 items).Op vijfpuntsschalen moet worden...
Schaal met 20 eenvoudig geformuleerde items die zelfstandig kunnen worden ingevuld. Er zijn vier a priori subschalen: Somatic-Retarded Activity, Depressed Affect, Positive Affect en Interpersonal Affect.De items zijn ontleend aan de Zungschaal,...
Evaluatieschaal bestaand uit twee delen: houding t.a.v. het milieu (18 items) en gedragsintentie t.a.v. het milieu (20 items). Op driepuntsschalen geeft de leerling aan in hoeverre elke uitspraak van toepassing is. De schaal wordt anoniem...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...
Het begeleidingsinstrument bestaat uit een formulier voor de leraren, waarbij men voor elke leerling op een zespuntsschaal aan moet geven in hoeverre men denkt dat die leerling het diploma zal halen. Daarnaast wordt aan de leerling een lijst van...