Vragenlijst met 240 items/uitspraken, waarmee wordt beoogd vijf domeinen van persoonlijkheid te meten, namelijk ‘Neuroticisme’, ‘Extraversie’, ‘Openheid’, ‘Altruïsme’ en ‘Consciëntieusheid’. Ieder domein bevat 48 items. De vragenlijst hanteert...
Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Vragenlijst bestaande uit 100 korte gedragsmatig geformuleerde items. Er is een versie voor volwassenen (geschikt vanaf 16 jaar) en een versie voor adolescenten (geschikt vanaf 11 jaar). Voor volwassenen staan de items in de derde persoon...
Projectieve test met tien platen. Op de tien platen staan inktvlekken afgebeeld, vijf zwart-witte en vijf met kleur. De tien platen worden op volgorde aangeboden aan de cliënt. Deze wordt gevraagd wat de inktvlek voorstelt. Reacties worden...
Vragenlijst bestaande uit 200 uitspraken behorend bij zes schalen met in totaal 25 persoonlijkheidsaspecten:- Emotionele Stabiliteit: emotionele beheersing, zelfvertrouwen, flexibiliteit, angst en depressieve gevoelens, boosheid.-...
Vragenlijst bestaand uit 185 items. De eerste 170 items bestaan uit stellingen waarbij de kandidaat antwoordt door te kiezen uit ‘waar', ‘?' of ‘niet waar'. Voorbeelditem: ‘Ik houd ervan ordelijk te zijn en te weten waar al mijn spullen zijn'....
Vragenlijst met 38 items (negatieve aspecten van gezondheid) die met ja of nee beantwoord moeten worden. Er zijn zes subschalen:Slaap (5 items), Emotionele reacties (9), Sociale isolatie (5), Energie (3), Pijn (8), Fysieke mobiliteit (8). In een...
Vragenlijst met 77 items. Op een vijfpuntsschaal kan cliënt aangeven in hoeverre de pijncognities op hem/haar betrekking hebben. Vijftig items vormen samen de factoren Negatieve Zelfeffectiviteit (NZ), Catastroferen (CA), Positieve Verwachting...
Vragenlijst met 20 items waarbij de leerling op een vierpuntsschaal (‘bijna nooit' tot ‘bijna altijd') moet aangeven hoe hij zich in het algemeen voelt n.a.v. examens/toetsen. Naast de totaalscore examenangst, worden twee subscores verkregen...
Deze methode bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel omvat het genereren van (meest 20 of meer) waardengebieden aan de hand van een standaard set vragen. Intensieve interactie is vereist tussen testleider en cliënt. In het tweede gedeelte...