Vragenlijst bestaande uit 72 items, die alleen positieve gedragingen bevragen en geen negatieve gedragingen. Een voorbeelditem is ‘kan goed overweg met leeftijdsgenoten'. De DESSA bestaat uit acht schalen, te weten ‘Persoonlijke...
Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostrofs of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostroffen of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test gericht op het meten van snelheid en nauwkeurigheid van het (visueel) waarnemen (selectieve aandacht). Op een pagina zijn 800 cijfers afgedrukt en de opdracht is het aanstrepen van 241 doelcijfers. De 3 en de 7 dienen diagonaal...
Vragenlijst met 64 items. Het instrument bevat vier subschalen: Energie (19 items), Discipline (16 items), Planmatigheid (13 items) en Competitie (16 items). Deze vier afzonderlijk geven een beeld van de meest favoriete gedragsstijl van de...
De BDI-II-vragenlijst is een revisie van de originele BDI uit 1961 en heeft 21 items met steeds vier uitspraken. De cliënt moet bij elk item die uitspraak aankruisen die het best beschrijft hoe hij zich de afgelopen twee weken gevoeld heeft. De...
Test met twee versies, A. image vorm, concrete woorden en B. no-image vorm, abstracte woorden. Elke versie bestaat uit 15 éénlettergrepige woorden die laag-associatief zijn. Via een cassetteband worden de 15 woorden in 25 sec. aangeboden. De...
Evaluatieschaal met 77 items gebaseerd op het model van Leary (1957) voor interpersoonlijk gedrag. De uitspraken worden beantwoord op vijfpuntsschalen door de leerlingen (hoe zij de leerkracht zien) en door de leerkracht (hoe deze zichzelf...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...