Vragenlijst met 72 items gericht op vier dimensies van sociaal-emotionele problematiek. Van de vier basisschalen zijn er drie opgesplitst in subschalen. De schaal ‘Aandachtstekort met hyperactiviteit’ (18 items) bevat de subschalen...
Vragenlijst met 36 stellingen, die verdeeld zijn over twee subdimensies, die elk weer bestaan uit twee specifieke dimensies. De subdimensie ‘Interpersoonlijke vaardigheden' (VPV-Inter) bestaat uit de specifieke dimensies ‘Relationele...
Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostrofs of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostroffen of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test gericht op het meten van snelheid en nauwkeurigheid van het (visueel) waarnemen (selectieve aandacht). Op een pagina zijn 800 cijfers afgedrukt en de opdracht is het aanstrepen van 241 doelcijfers. De 3 en de 7 dienen diagonaal...
Schooltoets in de vorm van een invuldictee. De leerling moet weggelaten woorden in twintig zinnen invullen. De zinnen worden voorgelezen. Werkwoordsvormen zijn niet opgenomen, deze worden getoetst met het PI-werkwoorddictee. De schooltoets is...
Inhoud en gebruik: de Toelatingstoets bestaat uit vier subtoetsen: Begrijpend Lezen, Inzichtelijk Rekenen, Spelling en Technisch lezen. Per subtoets zijn er één tot drie taken.De juiste antwoorden kunnen gedeeltelijk in het toetsmateriaal en...
Vragenlijst met 77 items die verschillende aspecten m.b.t. gezondheid gedurende de afgelopen maand meten. De eerste 57 items zijn verdeeld over 12 schalen:Bewegingsmogelijkheden, Lopen en buigen, Hand- en vingerfuncties, Armfunctie,...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...