Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostrofs of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Vragenlijst bestaande uit 41 items die beantwoord moeten worden op een vijfpuntsschaal lopend van ‘nooit/helmaal niet' tot ‘zeer vaak'. De vragen hebben betrekking op impulsen (7 items), wassen (10 items), controleren (7 items), rumineren (11...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostroffen of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test gericht op het meten van snelheid en nauwkeurigheid van het (visueel) waarnemen (selectieve aandacht). Op een pagina zijn 800 cijfers afgedrukt en de opdracht is het aanstrepen van 241 doelcijfers. De 3 en de 7 dienen diagonaal...
De vragenlijst kent vier versies, de oorspronkelijke GHQ-60 met 60 items (deze is niet voor Nederland bewerkt) en de korte versies GHQ-30 en GHQ-12 met evenveel positieve als negatieve items, gecorrigeerd voor instemtendentie en zonder...
Test met 20 gestandaardiseerde motorische opdrachten waarvoor eenvoudig materiaal nodig is zoals een lint, enkele ballen, kistje e.d. Voor de opdrachten is een werkafstand van ca. zes meter nodig. De opdrachten hebben een oplopende...
Deze test omvat 14 subtests: Woordenschat, Ruimtelijk inzicht, Waarneming en Figuren sorteren (cognitieve ontwikkeling), Rekenvaardigheid en Diktee (schoolvorderingen), Woordbetekenis, Woordherkenning, Letterwoordvorming, Klank-woordvorming,...
Deze test omvat 17 subtests: Figuren sorteren, Waarneming, Woordbetekenis, Gedraaide figuren, Getal- en Letterreeksen (cognitieve ontwikkeling), Sommen I en II en Diktee (schoolvorderingen), Cijfers naschrijven I en II, Stippen verbinden,...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...