Computertaak voor het meten van cognitieve functies. De taak bestaat uit zeven blokken met verschillende aantallen trials waarin het kind verschillende opdrachten moet uitvoeren:Blok 1 ‘Enkelvoudige verwerkingssnelheid’ (20 trials): het kind...
Schooltoets voor het vaststellen van het niveau van de Friese leesvaardigheid van leerlingen eind groep 8. De items bestaan uit meerkeuzeopgaven met vier antwoordmogelijkheden die betrekking hebben op teksten. Hierbij zijn verschillende...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostrofs of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test bestaande uit 14 regels met elk 47 items. Op deze regels staan doelstimuli bestaande uit de letter d met twee apostroffen of verticale streepjes en afleidende stimuli. Opdracht voor de geteste is om doelstimuli te identificeren en door te...
Test gericht op het meten van snelheid en nauwkeurigheid van het (visueel) waarnemen (selectieve aandacht). Op een pagina zijn 800 cijfers afgedrukt en de opdracht is het aanstrepen van 241 doelcijfers. De 3 en de 7 dienen diagonaal...
Testbatterij met 23 tests voor het bepalen van capaciteiten op diverse cognitieve gebieden: redeneren, verbale, numerieke, ruimtelijke en administratieve vaardigheid en aandacht. Afhankelijk van de te beantwoorden onderzoeksvraag selecteert men...
Schooltoets met een A- en een B-versie, elk bestaand uit toetskaarten voor negen leesniveaus. Elke kaart bevat een tekst die voldoet aan alle kenmerken van het betreffende AVI-niveau (Brouwer, 1963). De kaarten van de eerste vier niveaus hebben...
Computergestuurde batterij die door psycholoog wordt afgenomen. De patiënt krijgt op een kleurenmonitor de instructies en opdrachten, de psycholoog zit naast hem en krijgt de volledige afname-instructies op zijn monitor. De batterij bestaat uit...
Evaluatieschaal t.b.v. het spellingonderwijs in de vorm van een taakanalytisch systeem dat de spellingcategorieën van de volgende dictees hiërarchisch ordent:A. Diagnosedictee 4, OBD-Eindhoven (1978), t.b.v. groep 4;B. Praxisdictees 3.1, 4.1 en...
Observatieschaal in te vullen door de leerkracht. Omvat de subschalen Tijdsbegrip, Ruimtebegrip, Voorwaarden voor getalbegrip, Motoriek, Geheugen, Sociale cognitie, Taal, Spelontwikkeling, Zelfredzaamheid, Leesvoorwaarden en Sociaal-emotionele...