Leervorderingentoets die meet wat een leerling in leerjaar één van het voortgezet onderwijs heeft geleerd in vergelijking met andere leerlingen op het gebied van de volgende kernvaardigheden: Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat,...
Toets voor het meten van het niveau van mondelinge taalontwikkeling bij peuters. De taalontwikkeling is hierbij ingedeeld in vier categorieën:- Passieve woordenschat (15 items);- Definitievaardigheid (12 items);- Kritisch luisteren (8 items);-...
Vragenlijst van 30 items die vijf subschalen met elk 5 items omvatten: Ondersteuning in het werk, Autonomie bij de werkzaamheden, Relaties met collega's, Aard van het werk en Arbeidsvoorwaarden. De werknemer moet op een vijfpuntsschaal aangeven...
Vragenlijst van 30 items die vijf subschalen met elk 5 items omvatten: Ondersteuning in het werk, Autonomie bij de werkzaamheden, Relaties met collega's, Aard van het werk en Arbeidsvoorwaarden. De leerkracht moet op een vijfpuntsschaal aangeven...
Vragenlijst met 478 items gericht op het meten van persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie. De items bestaan uit stellingen, welke met ‘akkoord' of ‘niet akkoord' beantwoord worden. Voorbeeld item 20: "Niemand schijnt mij te begrijpen"....
Schooltoetsen voor resp. groep 3 en 4, groep 5 en 6 en groep 7 en 8. De toetsen worden, vanaf groep 3, steeds halverwege en aan het eind van elk leerjaar afgenomen. De opgaven betreffen kennis, inzichten, vaardigheden en procedures en sluiten...
De schooltoets bestaat uit een leerlingboekje met 12 verschillende opdrachten (waarvan vijf met een werkblad) zoals nazeggen, aanwijzen, vangen, klappen, rijmen enz. De leerkracht observeert de reacties en noteert deze in het Leerlingboekje en...
Vragenlijst met 201 items met 2 tot 4 antwoordmogelijkheden. De 27 schalen en 42 aanvullende vragen richten zich op zeven onderzoeksgebieden:1. Kenmerken van het werk, met zeven schalen zoals: Werktempo/hoeveelheid, Emotionele belasting,...
De test omvat vier subtests: Passieve Woordenschat, Analogieën en Tegenstellingen, Morfologische regels en Bedenken en benoemen.