Observatielijsten waarop wordt aangegeven of een leerling doelen heeft behaald op het gebied van ‘beginnende geletterdheid’, ‘beginnende gecijferdheid’, ‘motoriek’, ‘bewegingsonderwijs’ en ‘sociaal-emotionele ontwikkeling’. Iedere maand (d.w.z....
Vragenlijst die is bedoeld om te worden gebruikt als screenings- en signaleringsinstrument voor suïcidaliteit onder jongeren. De VOZZ bevat 39 items op een vijfpuntsschaal, die betrekking hebben op gedachten, gevoelens en gedrag van de jongere...
Schooltoets met een afnamemoment in het midden en aan het einde van het schooljaar. Voor elk afnamemoment zijn er drie toetsmodules, Start, Vervolg 1 en Vervolg 2. Elke leerling begint met Start, vervolgens gaat de minder goede speller door met...
Schooltoets bestaande uit twee onderdelen: Spelling niet-werkwoorden en Spelling werkwoorden. Deze testbeschrijving en -beoordeling betreft alleen het toetsonderdeel Spelling niet-werkwoorden.Spelling niet-werkwoorden: hier worden hoofdzakelijk...
De CBCL/6-18 is een door de ouders/verzorgers in te vullen vragenlijst bestaand uit een competentiedeel met 20 vragen betreffende sport, hobby's, school e.d. die met ja/nee of op vierpuntsschalen beantwoord moeten worden, en een...
Spellingtoets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar voor de functioneringsniveaus groep 6 en 7. Naast de midden- en eindtoets zijn er voor leerjaar 6 ook twee tussentoetsen beschikbaar, E5M6 en M6E6. Deze...
Toets met een afnamemoment in het midden en het einde van het schooljaar. Naast de midden- en eindtoets is er per leerjaar ook een tussentoets beschikbaar. De tussentoets ligt qua niveau tussen de twee toetsen in. Bij een minder snelle...
Schooltoets gericht op de vaardigheid in het correct spellen van Nederlandse niet-werkwoorden. De 60 items zijn verdeeld over 10 spellingscategorieën, die deelvaardigheden van het spellen meten:- ie-i (8 items).- Trema (7 items).- 's (7 items).-...
De schooltoets bestaat uit een toets- en een observatiegedeelte. Het toetsgedeelte bestaat uit tien receptieve en (re)produktieve subtoetsen die deelvaardigheden meten met betrekking tot klanken, woorden, zinnen en teksten, zoals passieve en...
De NDT-2003 kan als opvolger van de IBO Differentiatietest (1979) worden beschouwd en bestaat uit 9 subtests, die 10 opdrachten bevatten. Hieruit worden vijf factoren afgeleid:1. Redeneervermogen (Reeksen en Figuren); 2. Verbaal vermogen (Zinnen...