Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
Vragenlijst met in totaal 90 items en twee hoofdschalen: ‘instrumentele werkattitude’ en ‘intrinsieke werkattitude’. De hoofdschaal ‘instrumentele werkattitude' bestaat uit de subschalen ‘calculerend’ (23 items) en ‘sceptisch’ (18 items) en de...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
Leerkrachtvragenlijst bestaande uit 32 items, waarbij drie dimensies (subschalen) worden onderscheiden:- Sociaal gedrag (9 items): gedrag waarin kinderen hun sociale vaardigheid tot uitdrukking brengen,- Welbevinden (15 items): gedragsuitingen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument bestaat uit 28 stellingen behorend bij zeven categorieën, vijf op het gebied van sociaal functioneren en twee op het gebied van...
Vragenlijst gericht op de beleving van het kind van schoolse taken. Er zijn in totaal 89 items en vier schalen:- Prestatiemotivatie (P): de intrinsieke motivatie van een kind om te presteren.- Negatieve Faalangst (F-): angst om te falen waardoor...
Vragenlijst bestaande uit 43 items, onderverdeeld in vier domeinen van ongewenst gedrag:- Ongewenst gedrag ten opzichte van school en schoolwerk (15 items).- Delinquent gedrag (11 items).- Onvriendelijk gedrag (8 items).- Teruggetrokken gedrag...
Batterij van 17 onderdelen betreffende de cognitieve domeinen waarneming, geheugen, gedragsplanning en aandacht, communicatieve en basisvaardigheden. De eerste sessie behelst het logopedisch gedeelte met meting van gehoor, taalimpressie,...
Twee begeleidingsinstrumenten: de LAS-A (een bewerking van de schaal van Estes, 1971) is een vijfpunts Likertschaal met 20 items die recreatief of vrij lezen meten. De LAS-B is een vijfpunts Likertschaal met 22 items en meet attitude t.a.v....