Test bestaande uit elf subtests, een ‘Observatieschaal’, een ‘Pragmatiekprofiel’ en een ‘Checklist Pragmatiek in Activiteiten’:‘Zinnen Begrijpen’ (‘ZB’, 25 items): een afbeelding aanwijzen die de mondeling aangeboden zin weergeeft.‘Linguïstische...
De toetsen Technisch Lezen zijn onderdeel van een leerlingvolgsysteem en meten de technische leesvaardigheid van leerlingen uit groep 6 tot en met groep 8. De toets voor deze groepen bestaat uit één schaal, te weten Leestempo. Na de instructie...
Test bestaande uit 18 subtests:- Begrippen en Aanwijzingen Volgen (BAV): voorwerpen in het opgavenboek aanwijzen na mondelinge instructie.- Woordstructuur (WS): een zin aanvullen met de gevraagde woordvorm.- Zinnen Herhalen (ZH): het nazeggen...
Toets bestaande uit twee delen, de Doorstreepleestoets 1 (DLT1) en de Doorstreepleestoets 2 (DLT2). De DLT1 bestaat uit eenlettergrepige woorden en is geschikt voor leerlingen uit alle groepen. De DLT2 bestaat uit tweelettergrepige woorden en is...
Evaluatieschaal bestaande uit tien items, die onder de twee schalen vallen: Autonomie (zeven items) en Sociaal Optimisme (drie items). Het centraal stellen van mogelijkheden en competenties wordt in dit instrument benadrukt. De onderzochte...
Drie leeskaarten, elk met specifieke woordtypen, die achtereenvolgens één minuut hardop moeten worden gelezen. Er zijn van elke kaart drie parallelversies. Tevens twee diagnostische toetsen: een grafementoets en een toets voor auditieve...
Begeleidingsinstrument dat door de groepsleerkrachten van groep 1 t/m 8 elk schooljaar na de herfstvakantie voor alle leerlingen wordt ingevuld. Er zijn 27 vragen met vijf antwoordmogelijkheden, van 'altijd' (in meer dan 80% van de gevallen)...
Schooltoets met een A- en een B-versie, elk bestaand uit toetskaarten voor negen leesniveaus. Elke kaart bevat een tekst die voldoet aan alle kenmerken van het betreffende AVI-niveau (Brouwer, 1963). De kaarten van de eerste vier niveaus hebben...
Vragenlijst met 10 korte verhaaltjes over een conflict, die steeds gevolgd worden door vier vragen over de wijze van reageren (in werkelijkheid en in fantasie), gedachten en gevoelens. Bij elke vraag zijn vijf antwoordmogelijkheden, de cliënt...
Schooltoets bestaande uit twee vormen. Vorm A zowel als vorm B bestaat uit een lijst met 116 onder elkaar geplaatste woorden die het kind vlug en duidelijk moet voorlezen.De EMT is opgenomen in het leerlingvolgsysteem "Leer in Zicht".