Schaal met 27 beweringen waarop de leerling. met ‘veel', ‘soms' of ‘weinig' moet aangeven in hoeverre de uitspraken op hem van toepassing zijn. De items betreffen studietijd, huiswerk, proefwerken, leergewoonten etc.In combinatie met scores op...
De niet-verbale test omvat zeven subtests: Categorieën, Analogieën en Situaties (meerkeuzetests) en Stripverhalen, Mozaïeken, Patronen en Zoekplaten (handelingstests). Patronen en Zoekplaten zijn nieuwe subtests, de overige zijn gebaseerd op de...
Vragenlijst van 107 items, die met ‘waar' of ‘niet waar' beantwoord worden, verdeeld over 10 subschalen. Tevens 14 inventariserende items betreffende probleemgedrag dat aan depressie verwant is. De subschalen zijn: Depressieve ontstemming...
De test omvat vijf reeksen (A, B, C, D, en E) van 60 opgaven in totaal, die elk bestaan uit één of meer figuren. De opgaven zijn gebaseerd op verschillende figuratieve principes in de systematische samenhang der delen of figuren. Elke reeks...
Batterij van bestaande en nieuw ontworpen instrumenten: Semantische Differentiaal (30 schalen van 6 gradaties); ABV; Thrill-lijst (voorkeur voor ‘thrill'-verwekkende activiteiten); Beroepenlijst (discrepanties tussen verwachtingsscore en...
De test bestaat uit tien subtests: Woordenlijst, Legkaart, Vaaropdracht, Sorteren, Figuur ontdekken, Cijferen, Draaikaart, Woordmatrijs, Woordopnoemen I en II. Voor de verkorte vorm zie het fiche van de Handleiding 1983.
De vragenlijst bevat negen schalen: N, (30 items), neurotische labiliteit zoals gemanifesteerd in het hebben van psychoneurotische klachten; NS, (20 items) neurotische labiliteit zoals gemanifesteerd in functionele lichamelijke klachten; E,...
Met behulp van Mokken-analyse verkregen verkorte versie van de ABV-K, bestaande uit 37 items die vier schalen vormen: N-mini, NS-mini, E-mini en T-mini. Schaal NS-mini is gesplitst in NS-mini voor jongens en NS-1-mini en NS-2-mini voor meisjes.
De test bestaat uit twee gekleurde platen, waarop alledaagse gebeurtenissen (voorvallen op straat) staan afgebeeld. Aan de hand van negen vragen wordt de proefpersonen verzocht de werkelijkheid van de afbeeldingen te interpreteren. De vragen...
De test is ontwikkeld naar een heuristisch model van H.J. Mark betreffende de hiërarchische organisatie en ontwikkeling van functies binnen leerkanalen. De subtests Blokpatronen, Vouwblaadjes en Natikken meten o.m. de functies aandacht,...