Vragenlijst waarmee beoogd wordt om emotionele intelligentie bij kinderen en jeugdigen te meten. Het instrument heeft twee varianten: een informatenrapportage die ingevuld wordt door de ouders/opvoeders van het kind/de jeugdige of door andere...
Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
Het toetspakket bestaat uit twee toetsen per afnamemoment: een toets M3 die halverwege het schooljaar moet worden afgenomen (januari/februari) en een toets E3 die aan het einde van het schooljaar moet worden afgenomen (mei/juni). De toetsen...
Test met 13 subtests, 6 Verbaal en 7 Performaal. De opgaven bestaan o.a. uit gekleurde plaatjes, blokjes, legpuzzels, doolhoven en mondeling aangeboden opgaven. Subtest Symbolen vergelijken is nieuw, de overige subtests zijn voor ca. 60%...
Testserie, bestaande uit 12 subtests:1. Figuur herkennen: onvolledige tekeningen van concrete, alledaagse onderwerpen die benoemd moeten worden (60 items);2. Exclusie: vier plaatjes (abstracte figuren), waarvan er één niet bij hoort (65...
De CBCL/6-18 is een door de ouders/verzorgers in te vullen vragenlijst bestaand uit een competentiedeel met 20 vragen betreffende sport, hobby's, school e.d. die met ja/nee of op vierpuntsschalen beantwoord moeten worden, en een...
Vragenlijst bestaande uit 100 korte gedragsmatig geformuleerde items. Er is een versie voor volwassenen (geschikt vanaf 16 jaar) en een versie voor adolescenten (geschikt vanaf 11 jaar). Voor volwassenen staan de items in de derde persoon...
Schaal bestaande uit 4 vragen die betrekking hebben op de afgelopen week:- Individueel: Hoe ging het met uzelf?- Interpersoonlijk: Hoe ging het in de contacten thuis, met mensen die dichtbij u staan?- Maatschappelijk: Hoe ging het met uw...
Schaal bestaande uit 4 vragen die betrekking hebben op het behandelcontact:- Relatie/Contact: Ik voel me (niet) gehoord, begrepen en gerespecteerd.- Doelen en Onderwerpen: We hebben (niet) gewerkt aan of gepraat over de dingen waaraan ik wilde...