Gezinsleden spreken zich uit over hoe zij hun gezin zien en beleven door een vragenlijst met 77 items in te vullen (ja/nee). De items zijn verdeeld over zeven categorieën met ieder 11 items: Cohesie, Expressiviteit, Conflict, Organisatie,...
Vragenlijst met 130 items die zelfstandig door ouder of verzorger wordt ingevuld of voorgelezen. Bij elke uitspraak moet op een driepuntsschaal aangegeven worden of deze nu of in de afgelopen zes maanden van toepassing is geweest. De uitspraken...
De YSR is de door de jongere zelf in te vullen versie van de CBCL. De YSR bestaat uit twee delen: 1. een vaardigheids- of competentiedeel met 17 vragen betreffende sport, hobbies, school e.d. die op twee- tot vierpuntsschalen beantwoord moeten...
De CPZ bestaat uit twee delen:A. een vragenlijst met 109 items die het gebruik van vocale en non-vocale communicatievormen in de dagelijkse leefwereld gedurende de laatste twee maanden inventariseert. De lijst wordt vanuit het geheugen...
Diagnostische schooltoets met zes subtests: Leessnelheid, Begrijpend lezen, Woordenschat, Werkwoordspelling, Spelling en Rekenvaardigheid. Foutenanalyse is mogelijk bij Spelling, Werkwoordspellen en Rekenen.De test kan op drie niveaus worden...
Schaal met 22 items die betrekking hebben op in het dagelijks leven direct waarneembare vormen van grove motoriek zoals zitten, lopen, wandelen etc. Oplopende moeilijkheidsgraad.De SMZ dient ingevuld te worden door iemand die betrokkene goed...
Schaal met 32 items betreffende storend gedrag. Invulling door de groepsleiding c.q. de leerkracht. Vijf frequentieniveaus. De SGZ heeft drie subschalen: A, Agressief storend gedrag (8 items), V, Verbaal storend gedrag (5 items) en G, Gemengd...
Deze schaal is een uitbreiding naar boven van de SRZ en bevat 63 items, verdeeld over drie subschalen: Zelfredzaamheid I (15 items), Zelfredzaamheid II (15 items) en Verbaal-Numeriek (17 items) en 16 restitems (R).De SRZ-P dient ingevuld te...
Beoordelingsschaal met 12 items betreffende de aan- of afwezigheid van gemiddeld-normaal gedrag (contact leggen, actief taalgebruik) of ongewoon c.q. gestoord gedrag (stereotypie-en, automutilatie enz.).
Observatieschaal met 123 gedragsbeschrijvingen (in groepjes van vier tot tien) die wordt ingevuld door onderwijsgevenden. De items zijn verdeeld over 19 situaties die ingedeeld zijn in vijf hoofdcategorieën: Interactie met onderwijzer(es),...