Vragenlijst bestaande uit 114 items die vragen naar de frequentie en intensiteit van alledaagse en chronische stressoren. De items zijn afkomstig uit diverse levensgebieden (b.v. uiterlijk, wonen, gezinsleven, sociale relaties, werk enz.). Een...
Vragenlijst met 68 items verdeeld over zes subschalen die aspecten van het dagelijks functioneren bestrijken. De uitspraken betreffen concreet gedrag en gedragsveranderingen. Men kruist aan welke items vanwege de gezondheidstoestand van...
Evaluatieschaal bestaand uit vijf items waarbij patiënt gevraagd wordt zijn gezondheidstoestand van vandaag te beschrijven. Er zijn drie antwoordmogelijkheden : geen, matige of ernstige problemen. De Euroqol kan zelfstandig worden ingevuld.Met...
Begeleidingsinstrument met 41 vragen die met ja of nee beantwoord moeten worden. Acht clusters van vragen betreffen het werk, twee clusters betreffen de gezondheid (1 tot 6 items per cluster). Er kunnen modules met bedrijfsspecifieke vragen...
Vragenlijst met 24 items van vier woorden. De werknemer moet aangeven welk woord hem in de werksituatie het best (B) en het minst (M) beschrijft. De vragenlijst is gebaseerd op het model van W.M. Marston, 1928 dat de eigenschappen Dominantie,...
Gestandaardiseerde, semi gestructureerde beoordelingsschaal die in één sessie wordt afgenomen in voorgeschreven volgorde. Waar nodig zijn alternatieve formuleringen van de vragen gegeven. Omvat 548 items die alle belangrijke psychiatrische...
Observatieschaal met 36 items met elk een korte toelichting, die door twee verzorgers wordt ingevuld na een observatietraining. Er zijn drie subschalen: Cognitie (11 items), Stemming (7 items) en Sociaal contact (5 items). De antwoorden worden...
De beoordelingsschaal verzamelt informatie op vijf gebieden van functioneren die elk als belangrijk diagnostisch criterium voor borderline persoonlijkheidsstoornis worden beschouwd: Sociale aanpassing, Impuls en handelingspatroon, Affekten,...
Deze methode bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel omvat het genereren van (meest 20 of meer) waardengebieden aan de hand van een standaard set vragen. Intensieve interactie is vereist tussen testleider en cliënt. In het tweede gedeelte...