Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
algemeen intelligentieniveau
(7)
aandacht en concentratie
(2)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
posttraumatische stress
(2)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
behandelverloop
(1)
persoonlijkheidskenmerken
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
depressie
(1)
dyslexie
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
leervoorwaarden
(1)
lezen en rekenen
(1)
malingeren
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
planningsstoornissen
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
spelgedrag
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht en concentratie
(2)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
algemeen intelligentieniveau
(7)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
behandelverloop
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
depressie
(1)
dyslexie
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leervoorwaarden
(1)
lezen en rekenen
(1)
malingeren
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
persoonlijkheidskenmerken
(1)
planningsstoornissen
(1)
posttraumatische stress
(2)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
spelgedrag
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatiesoort
kinderen
(12)
adolescenten
(10)
volwassenen
(8)
patiënten in de ggz
(3)
leerlingen in groep 8 van het regulier basisonderwijs
(2)
leerlingen in groep 7 en 8 van het regulier basisonderwijs
(2)
volwassenen
(1)
afasiepatiënten met matige tot ernstige niet-vloeiende afasie
(1)
bewoners van verzorgingshuizen
(1)
cliënten bij wie een vermoeden bestaat van malingeren
(1)
cliënten in de geestelijke gezondheidszorg
(1)
bewoners van verpleeghuizen
(1)
leerkrachten bovenbouw basisonderwijs en klas 1 van het voortgezet onderwijs
(1)
leerlingen in groep 6 van het regulier basisonderwijs
(1)
jongeren
(1)
kinderen bij wie afname van een intelligentietest met verbale elementen niet wenselijk is
(1)
jongvolwassenen bij wie afname van een intelligentietest met verbale elementen niet wenselijk is
(1)
kleuters
(1)
leerlingen
(1)
leerlingen in groep 6 van het speciaal basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 6 t/m 8 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in klas 1 t/m 3 van het regulier voortgezet onderwijs
(1)
leerlingen in groep 3 t/m 8 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 8 van het regulier basisonderwijs die zich hebben aangemeld bij het voortgezet onderwijs
(1)
leerlingen in groep 8 van het speciaal basisonderwijs die zich hebben aangemeld bij het voortgezet onderwijs
(1)
neurologische patiënten
(1)
opleidingsniveau hbo of universitair
(1)
personen zonder ernstige gehoorstoornis of auditief discriminatieprobleem
(1)
peuters
(1)
volwassenen in een arbeidssituatie
(1)
zuigelingen en jonge kinderen van 16 dagen tot 42 maanden en 15 dagen
(1)
leerlingen in groep 2 t/m 5 van het regulier basisonderwijs
(1)
kinderen vanaf 3 jaar
(1)
Meer
Populatiesoort
adolescenten
(10)
afasiepatiënten met matige tot ernstige niet-vloeiende afasie
(1)
bewoners van verpleeghuizen
(1)
bewoners van verzorgingshuizen
(1)
cliënten bij wie een vermoeden bestaat van malingeren
(1)
cliënten in de geestelijke gezondheidszorg
(1)
jongeren
(1)
jongvolwassenen bij wie afname van een intelligentietest met verbale elementen niet wenselijk is
(1)
kinderen
(12)
kinderen bij wie afname van een intelligentietest met verbale elementen niet wenselijk is
(1)
kinderen vanaf 3 jaar
(1)
kleuters
(1)
leerkrachten bovenbouw basisonderwijs en klas 1 van het voortgezet onderwijs
(1)
leerlingen
(1)
leerlingen in groep 2 t/m 5 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 3 t/m 8 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 6 t/m 8 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 6 van het regulier basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 6 van het speciaal basisonderwijs
(1)
leerlingen in groep 7 en 8 van het regulier basisonderwijs
(2)
leerlingen in groep 8 van het regulier basisonderwijs
(2)
leerlingen in groep 8 van het regulier basisonderwijs die zich hebben aangemeld bij het voortgezet onderwijs
(1)
leerlingen in groep 8 van het speciaal basisonderwijs die zich hebben aangemeld bij het voortgezet onderwijs
(1)
leerlingen in klas 1 t/m 3 van het regulier voortgezet onderwijs
(1)
neurologische patiënten
(1)
opleidingsniveau hbo of universitair
(1)
patiënten in de ggz
(3)
personen zonder ernstige gehoorstoornis of auditief discriminatieprobleem
(1)
peuters
(1)
volwassenen
(8)
volwassenen
(1)
volwassenen in een arbeidssituatie
(1)
zuigelingen en jonge kinderen van 16 dagen tot 42 maanden en 15 dagen
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatie leeftijd
Van:
Tot:
Pas toe
Wijze van afname
papier & potlood
(32)
digitaal
(15)
anders
(4)
Meer
Wijze van afname
anders
(4)
digitaal
(15)
papier & potlood
(32)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname door
diagnostisch gekwalificeerde (ortho)pedagoog
(26)
diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
(26)
leerkracht
(6)
psychodiagnostisch medewerker
(4)
behandelaar
(3)
(ortho)pedagoog
(2)
psycholoog
(2)
toegepast psycholoog (hbo)
(2)
testassistent
(2)
diagnostisch gekwalificeerde psychiater
(1)
ergotherapeut
(1)
gedragswetenschapper
(1)
intern begeleider
(1)
onder supervisie van diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
(1)
onder supervisie van psycholoog
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(1)
medisch specialist
(1)
psychiatrisch verpleegkundige
(1)
geriatrisch verpleegkundige
(1)
leerkracht basisschool
(1)
psychologisch assistent
(1)
psychologisch medewerker
(1)
Meer
Afname door
behandelaar
(3)
diagnostisch gekwalificeerde (ortho)pedagoog
(26)
diagnostisch gekwalificeerde psychiater
(1)
diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
(26)
ergotherapeut
(1)
gedragswetenschapper
(1)
geriatrisch verpleegkundige
(1)
intern begeleider
(1)
leerkracht
(6)
leerkracht basisschool
(1)
medisch specialist
(1)
onder supervisie van diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(1)
onder supervisie van psycholoog
(1)
(ortho)pedagoog
(2)
psychiatrisch verpleegkundige
(1)
psychodiagnostisch medewerker
(4)
psychologisch assistent
(1)
psychologisch medewerker
(1)
psycholoog
(2)
testassistent
(2)
toegepast psycholoog (hbo)
(2)
Er zijn geen resultaten gevonden
Interpretatie door
diagnostisch gekwalificeerde (ortho)pedagoog
behandelaar
leerkracht
(85)
psycholoog
(77)
(ortho)pedagoog
(54)
diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
(53)
onbekend: hierover wordt in de handleiding niets vermeld
(38)
na certificering/cursus/ training
(21)
logopedist
(13)
intern begeleider
(12)
diagnostisch gekwalificeerde professional
(10)
remedial teacher
(10)
psychiater
(10)
schoolpsycholoog
(7)
HR professional
(6)
leerkracht basisschool
(6)
verpleegkundige
(5)
arts
(5)
deskundige
(5)
toegepast psycholoog (hbo)
(4)
gedragswetenschapper
(4)
consultant
(3)
diagnostisch gekwalificeerde pedagoog
(3)
uitgever
(3)
diagnostisch gekwalificeerde gedragswetenschapper
(3)
GZ-psycholoog BIG
(3)
schooldirecteur
(3)
professional
(3)
GGK-er met diagnostiek aantekening
(3)
onderzoeker
(2)
loopbaanadviseur
(2)
personeelsconsulent
(2)
sportpsycholoog
(2)
psychodiagnostisch medewerker
(2)
diagnosticus
(2)
huisarts
(2)
medewerker onderwijsbegeleidingsdiensten
(2)
geen speciale bevoegdheid vereist
(2)
kinderarts
(2)
GZ-psycholoog
(2)
diagnostisch gekwalificeerde gezondheidswetenschapper
(2)
leid(st)er
(2)
klinisch psycholoog BIG
(2)
spraak-/taalpatholoog
(2)
nurse-practitioner
(2)
na training en certificering, LTP adviseur
(2)
na training/e-learning-module
(2)
directeur; leerkracht
(2)
klinisch psycholoog
(1)
neuropsycholoog
(1)
diagnostisch gekwalificeerde psychiater
(1)
hulpverlener
(1)
arbeids- en organisatiepsycholoog
(1)
diagnostisch gekwalificeerde arbeids- en organisatie deskundige
(1)
pedagoog
(1)
ergotherapeut
(1)
kinderfysiotherapeut
(1)
verzorger
(1)
decaan
(1)
beroepskeuzeadviseur
(1)
psychodiagnosticus
(1)
cito
(1)
onder supervisie van diagnosticus
(1)
diëtist
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(1)
maatschappelijk werker
(1)
kinderpsychiater
(1)
geriater
(1)
diagnostisch gekwalificeerde GGK-er
(1)
onder supervisie van gz-psycholoog
(1)
leesspecialist
(1)
JGZ arts
(1)
pedagogisch medewerker
(1)
professional, getraind
(1)
testassistent
(1)
taalspecialist
(1)
(1)
(ortho)pedagoog met basisaantekening psychodiagnostiek
(1)
linguïst
(1)
diagnostisch geschoolde psycholoog of orthopedagoog, geschoolde testleiders onder de verantwoordelijkheid van een bevoegd deskundige.
(1)
deskundige in het afnemen en interpreteren van gestandaardiseerde taaltests
(1)
psychodiagnostisch gecertificeerde personen
(1)
adviseur werk van UWV
(1)
Basisrapportage: SKJ-geregistreerde met onderliggend minimaal hbo-opleidingsniveau en minimaal een halfjaar ervaring in de interpretatie van neuropsychologisch testonderzoek bij kinderen en jeugdigen. Specialistische rapportage: SKJ-geregistreerde gz-psycholoog met ruime ervaring (minimaal 1 jaar) op het gebied van neuropsychologische diagnostiek.
(1)
na certificeringstraining
(1)
leerkrachten, remedial teachers, intern-begeleiders, schoolpsychologen, orthopedagogen, gz-psychologen, medewerkers van onderwijsbegeleidings- en adviesdiensten enzovoort
(1)
Academisch gevormde psychologen en hbo-psychologen, die psychometrisch geschoold zijn
(1)
Over de bevoegdheid wordt in de handleiding niets vermeld.
(1)
Psycholoog NIP met de Basisaantekening Psychodiagnostiek of vergelijkbare kwalificatie
(1)
Academisch gevormde psychologen en hbo-psychologen, met een diagnostische aantekening/achtergrond en een psychometrisch scholing
(1)
psycholoog of orthopedagoog met basisaantekening psychodiagnostiek
(1)
geselecteerde, opgeleide en gecertificeerde adviseurs
(1)
onder toezicht van een bevoegd deskundige zoals een psycholoog of orthopedagoog
(1)
leerkracht, remedial teacher of de orthopedagoog van de school
(1)
professionals zoals docenten, IB-ers en/of leden van begeleidingsteams
(1)
(groeps)leerkracht, psycholoog/orthopedagoog
(1)
minimaal deskundigheidsniveau van een psycholoog, orthopedagoog of GGK’er met een doctoraal- of masterdiploma en een diagnostiekaantekening
(1)
professionals met een klinische training en psychodiagnostische ervaring en die bij voorkeur voldoende bekend zijn met de cognitief-gedragstherapeutische diagnostiek en DSM-5 diagnostiek
(1)
(ortho)pedagogen en psychologen met een diagnostische basisopleiding
(1)
intern begeleider of schoolleider onder supervisie van een diagnostisch geschoolde professional
(1)
diagnostisch gekwalificeerde professionals
(1)
gecertificeerde Profile Dynamics consultant
(1)
rekenspecialist met minimaal een Master SEN/EN met rekenspecialisatie of een opleiding als intern begeleider of rekencoördinator met aanvullende scholing via een ERWD cursus
(1)
Personen uit de categorie 'Specialist in tests en testgebruik' volgens de EFPA-richtlijnen
(1)
over de bevoegdheid wordt in de handleiding niets vermeld
(1)
vaktherapeuten drama (dramatherapeuten) die na scholing gecertificeerd zijn
(1)
Meer
Interpretatie door
(1)
Academisch gevormde psychologen en hbo-psychologen, die psychometrisch geschoold zijn
(1)
Academisch gevormde psychologen en hbo-psychologen, met een diagnostische aantekening/achtergrond en een psychometrisch scholing
(1)
adviseur werk van UWV
(1)
arbeids- en organisatiepsycholoog
(1)
arts
(5)
Basisrapportage: SKJ-geregistreerde met onderliggend minimaal hbo-opleidingsniveau en minimaal een halfjaar ervaring in de interpretatie van neuropsychologisch testonderzoek bij kinderen en jeugdigen. Specialistische rapportage: SKJ-geregistreerde gz-psycholoog met ruime ervaring (minimaal 1 jaar) op het gebied van neuropsychologische diagnostiek.
(1)
beroepskeuzeadviseur
(1)
cito
(1)
consultant
(3)
decaan
(1)
deskundige
(5)
deskundige in het afnemen en interpreteren van gestandaardiseerde taaltests
(1)
diagnosticus
(2)
diagnostisch gekwalificeerde arbeids- en organisatie deskundige
(1)
diagnostisch gekwalificeerde gedragswetenschapper
(3)
diagnostisch gekwalificeerde gezondheidswetenschapper
(2)
diagnostisch gekwalificeerde GGK-er
(1)
diagnostisch gekwalificeerde pedagoog
(3)
diagnostisch gekwalificeerde professional
(10)
diagnostisch gekwalificeerde professionals
(1)
diagnostisch gekwalificeerde psychiater
(1)
diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
(53)
diagnostisch geschoolde psycholoog of orthopedagoog, geschoolde testleiders onder de verantwoordelijkheid van een bevoegd deskundige.
(1)
diëtist
(1)
directeur; leerkracht
(2)
ergotherapeut
(1)
gecertificeerde Profile Dynamics consultant
(1)
gedragswetenschapper
(4)
geen speciale bevoegdheid vereist
(2)
geriater
(1)
geselecteerde, opgeleide en gecertificeerde adviseurs
(1)
GGK-er met diagnostiek aantekening
(3)
(groeps)leerkracht, psycholoog/orthopedagoog
(1)
GZ-psycholoog
(2)
GZ-psycholoog BIG
(3)
HR professional
(6)
huisarts
(2)
hulpverlener
(1)
intern begeleider
(12)
intern begeleider of schoolleider onder supervisie van een diagnostisch geschoolde professional
(1)
JGZ arts
(1)
kinderarts
(2)
kinderfysiotherapeut
(1)
kinderpsychiater
(1)
klinisch psycholoog
(1)
klinisch psycholoog BIG
(2)
leerkracht
(85)
leerkracht basisschool
(6)
leerkrachten, remedial teachers, intern-begeleiders, schoolpsychologen, orthopedagogen, gz-psychologen, medewerkers van onderwijsbegeleidings- en adviesdiensten enzovoort
(1)
leerkracht, remedial teacher of de orthopedagoog van de school
(1)
leesspecialist
(1)
leid(st)er
(2)
linguïst
(1)
logopedist
(13)
loopbaanadviseur
(2)
maatschappelijk werker
(1)
medewerker onderwijsbegeleidingsdiensten
(2)
minimaal deskundigheidsniveau van een psycholoog, orthopedagoog of GGK’er met een doctoraal- of masterdiploma en een diagnostiekaantekening
(1)
na certificering/cursus/ training
(21)
na certificeringstraining
(1)
na training/e-learning-module
(2)
na training en certificering, LTP adviseur
(2)
neuropsycholoog
(1)
nurse-practitioner
(2)
onbekend: hierover wordt in de handleiding niets vermeld
(38)
onder supervisie van diagnosticus
(1)
onder supervisie van gz-psycholoog
(1)
onder supervisie van (ortho)pedagoog
(1)
onder toezicht van een bevoegd deskundige zoals een psycholoog of orthopedagoog
(1)
onderzoeker
(2)
(ortho)pedagogen en psychologen met een diagnostische basisopleiding
(1)
(ortho)pedagoog
(54)
(ortho)pedagoog met basisaantekening psychodiagnostiek
(1)
over de bevoegdheid wordt in de handleiding niets vermeld
(1)
Over de bevoegdheid wordt in de handleiding niets vermeld.
(1)
pedagogisch medewerker
(1)
pedagoog
(1)
personeelsconsulent
(2)
Personen uit de categorie 'Specialist in tests en testgebruik' volgens de EFPA-richtlijnen
(1)
professional
(3)
professional, getraind
(1)
professionals met een klinische training en psychodiagnostische ervaring en die bij voorkeur voldoende bekend zijn met de cognitief-gedragstherapeutische diagnostiek en DSM-5 diagnostiek
(1)
professionals zoals docenten, IB-ers en/of leden van begeleidingsteams
(1)
psychiater
(10)
psychodiagnosticus
(1)
psychodiagnostisch gecertificeerde personen
(1)
psychodiagnostisch medewerker
(2)
psycholoog
(77)
Psycholoog NIP met de Basisaantekening Psychodiagnostiek of vergelijkbare kwalificatie
(1)
psycholoog of orthopedagoog met basisaantekening psychodiagnostiek
(1)
rekenspecialist met minimaal een Master SEN/EN met rekenspecialisatie of een opleiding als intern begeleider of rekencoördinator met aanvullende scholing via een ERWD cursus
(1)
remedial teacher
(10)
schooldirecteur
(3)
schoolpsycholoog
(7)
sportpsycholoog
(2)
spraak-/taalpatholoog
(2)
taalspecialist
(1)
testassistent
(1)
toegepast psycholoog (hbo)
(4)
uitgever
(3)
vaktherapeuten drama (dramatherapeuten) die na scholing gecertificeerd zijn
(1)
verpleegkundige
(5)
verzorger
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname duur
Van:
Tot:
Pas toe
Jaar normering
Van:
Tot:
Pas toe
Uitgever
Pearson Benelux B.V.
(11)
A-VISION
(5)
Hogrefe Uitgevers
(5)
Bohn Stafleu van Loghum
(3)
Boom test onderwijs
(2)
Pyramid Productions
(2)
Sinai Centrum
(2)
Barendse & Thissen
(1)
Bureau ICE
(1)
Instituut voor Psychotrauma
(1)
LDC Business
(1)
Performance Coaching
(1)
Psycholoog, De
(1)
RINO Noord Holland
(1)
Stichting NOA
(1)
Meer
Uitgever
A-VISION
(5)
Barendse & Thissen
(1)
Bohn Stafleu van Loghum
(3)
Boom test onderwijs
(2)
Bureau ICE
(1)
Hogrefe Uitgevers
(5)
Instituut voor Psychotrauma
(1)
LDC Business
(1)
Pearson Benelux B.V.
(11)
Performance Coaching
(1)
Psycholoog, De
(1)
Pyramid Productions
(2)
RINO Noord Holland
(1)
Sinai Centrum
(2)
Stichting NOA
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Resultaten 51 t/m 44 van 44
Datum beoordeling
Alfabetisch
Relevantie
Er zijn geen beoordelingen gevonden met de criteria. Pas uw zoekcriteria aan.
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief