Vragenlijst met 66 items/stellingen verdeeld over vier schalen. De eerste 36 stellingen hebben betrekking op de schalen ‘Adaptieve coping’ (20 items, waarbij de score op één item niet wordt meegenomen bij de berekening van de schaalscore) en...
Op basis van de GALO en GIVO geconstrueerde schriftelijke test met zes subtests die twee factoren meten:I. Taalkundige kennis en inzicht met de subtests Synoniemen, Analogieën en Categorieën,II. De Symbolische factor, die omvat: a. Rekenkundig...
Digitale en adaptieve toets, die de vaardigheid in spelling, woordenschat, begrijpend lezen, rekenen en Engels beoogt te meten. Deze toets is een vervolg op het Drempelonderzoek, waarmee advies wordt gegeven aan leerlingen in groep 8 met...
De test bestaat uit twee boekjes. Elk boekje bestaat uit 55 opgaven verdeeld over drie domeinen, te weten Figuren, Woorden en Getallen. In beide testboekjes komen dezelfde drie domeinen voor. Elk domein kent twee varianten en in elk testboekje...
Test bestaande uit de volgende 8 subtests:- Grootste stip aanstrepen (240 items): streep de grootste van 2 stippen aan;- Grootste getal aanstrepen - 1 cijfer (120 items): streep het grootste van 2 eencijferige getallen aan;- Grootste getal...
De toetsen Technisch Lezen zijn onderdeel van een leerlingvolgsysteem en meten de technische leesvaardigheid van leerlingen uit groep 6 tot en met groep 8. De toets voor deze groepen bestaat uit één schaal, te weten Leestempo. Na de instructie...
Vragenlijst gericht op de beleving van het kind van schoolse taken. Er zijn in totaal 89 items en vier schalen:- Prestatiemotivatie (P): de intrinsieke motivatie van een kind om te presteren.- Negatieve Faalangst (F-): angst om te falen waardoor...
Methode bestaande uit twee parallelvormen A en B, elk met 45 opgaven. De opgaven zijn in groepen van 5 verdeeld over negen schalen:1. Vergelijken: het vergelijken van objecten op kwalitatieve en kwantitatieve kenmerken.2. Hoeveelheden koppelen:...
Op basis van de GALO geconstrueerde schriftelijke test met zes subtests die twee factoren meten:I. Verbale factor of Taalkundig inzicht, met de subtests Synoniemen, Analogieën en Categorieën;II. Symbolische factor met a. Rekenkundig...
Volg- en adviessysteem, bestaande uit een serie toetsen die de vaardigheid van leerlingen in een aantal kernvaardigheden tijdens de eerste drie leerjaren in kaart brengt. Er zijn vier toetsen beschikbaar:- Toets 0 (Entreetoets): afname aan het...