De test bestaat uit een boek met 60 getekende plaatjes van opklimmende moeilijkheidsgraad. Het object en soms enige onderdelen moeten door het kind benoemd worden. Aanwijzingen voor de scoring.
Vragenlijst bestaande uit 24 vragen, die betrekking hebben op de symptomen die kenmerkend zijn voor kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Deze symptomen zijn ondergebracht in twee dimensies:- Interactieve en Communicatieve Vaardigheden...
Dit is de verkorte versie van de ipsatieve vragenlijst Bfac plus. Deze Bfac plus S, meet dezelfde vijf hoofdfactoren van persoonlijkheid : Vriendelijk, Extravert, Zorgvuldig, Stabiel en Open. Daarnaast bevat de vragenlijst aanvullende...
Ipsatieve vragenlijst die de vijf hoofdfactoren van persoonlijkheid meet: Vriendelijk, Extravert, Zorgvuldig, Stabiel en Open. Daarnaast bevat de vragenlijst aanvullende aspectmetingen: Behulpzaam, Soepel, Opgewekt, Dominant, Dynamisch,...
Observatieschaal met 39 items die door de leerkracht worden gescoord op een vierpuntsschaal van ‘helemaal niet' tot ‘heel vaak'. De items betreffen gedrag in de klas, participatie in de groep en houding tegenover autoriteit en omvatten vijf...
De test bestaat uit twee voorbeelditems en 40 multiple choice items (verbaal en rekenkundig/ruimtelijk) met oplopende moeilijkheidsgraad. Naast een indicatie van de algemene intelligentie kunnen de resultaten worden uitgesplitst in een alfa en...
De Movement ABC bestaat uit een door ouders of leerkracht in te vullen checklist (60 vragen) en een motorische test. Er zijn per leeftijdsgroep (4-6 jr., 7-8 jr., 9-10 jr. en 11-12+ jr.) acht categorieën items die drie verschillende aspecten...
Online af te nemen vragenlijst waarmee werkgerelateerde drijfveren van volwassen personen in kaart worden gebracht. Aan deze vragenlijst liggen 12 drijfveren ten grondslag:- Aanzien: het streven naar een positie die indruk maakt op anderen (7...
De toetsen ‘Rekenen-Basisbewerkingen voor groep 3 tot en met 8’ is een reeks van 11 toetsen (één toets voor leerjaar 3 en twee toetsen voor elk volgend leerjaar) die ontwikkeld is om te na te gaan in hoeverre de leerling de basisbewerkingen van...
Observatieschaal waarmee het dagelijks doen en laten van de leerlingen en de manier waarop ze met elkaar en met de leerkracht omgaan, wordt beschreven (normaal gedrag).Er zijn twee parallelle vormen (A en B) met elk 52 bipolaire items b.v.:...