Schooltoets (2 parallelvormen A en B) die niet gebonden is aan een bepaalde lees- of taalmethode. Na een informatieve tekst moet de leerling vragen beantwoorden die betrekking hebben op woord-, zins- of tekstniveau en kiest daarbij uit vier...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit tien informatieve teksten waarover per tekst twee tot vijf vragen gesteld worden. Uit...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 12 informatieve teksten waarover per tekst één tot vier vragen gesteld worden. Uit vier...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 13 informatieve teksten waarover per tekst twee tot vier vragen gesteld worden. De...
Leerdoelgerichte schooltoets (niet gebonden aan bepaalde lees- of taalmethode) die begrijpend lezen meet op tekstniveau. De Begrijpend Leestest bestaat uit 11 informatieve teksten waarover per tekst twee tot vijf vragen gesteld worden. De...
Screeningsinstrument met twee versies: een zelfrapportagelijst voor kinderen en jongeren en een oudervragenlijst. De zelfrapportagelijst heeft 28 items en de oudervragenlijst heeft 17 items. De zelfrapportagelijst heeft twee (hogere orde)...
Beoordelingsschaal voor de beoordeling van een bepaalde werkomgeving, zoals beroep, functie, vacature, vakcursus, beroepsopleiding of studierichting.De FPT kan worden ingevuld door personen die zelf het beroep uitoefenen en studenten, door chefs...
Gestandaardiseerde, semi gestructureerde beoordelingsschaal die in één sessie wordt afgenomen in voorgeschreven volgorde. Waar nodig zijn alternatieve formuleringen van de vragen gegeven. Omvat 548 items die alle belangrijke psychiatrische...
Begeleidingsinstrument met 20 vragen die op vijfpuntsschalen (van ‘nooit' tot ‘altijd') beantwoord moeten worden.De lijst kan worden afgenomen en geïnterpreteerd door studie-adviseurs en studentenpsy-chologen, maar ook door de student zelf.
‘State’ vragenlijst met 50 items waarbij men bij elke situatie m.b.v. een vijfpuntsschaal moet aangeven hoe gespannen men is en vervolgens hoe frequent men in die situatie verkeert door eigen toedoen. De vier subschalen zijn: NEG, het uiten van...